onsdag 8. juli 2015

Nybegynnerkurs i hytteliv

Passet mitt er kanskje rødt, og alle slektningene mine er kanskje urnorske. Det er likevel et par ting i norsk kultur jeg har gått glipp av, som det stakkars professorbarnet jeg er. 

Hytteliv er et av dem. Mens mine jevnaldrende tilbrakte ferier og helger på hytta, var vi opptatte med å bo i utlandet, flytte, reise osv. 

Selv var jeg fornøyd med denne tilværelsen. Å dra til USA var mye mer attraktivt enn å tilbringe to uker i et usentralt, primitivt hus. 

Men. Selv eventyrlystne akademikere roer seg visst ned på sine gamle (hehe) dager, og nå har altså foreldrene mine, til alles overraskelse, gått til anskaffelse av hytte. 

SÅ, de to siste dagene har altså min integreringsprosess i hyttelivet funnet sted. 

Jeg vet ikke helt hva jeg syntes. 

Det er hyggelig å være nær havet, og deilig å ha masse tid til å lese bøker. 

Men det var også sykt digg å dra inn til byen idag. 

Ja, jeg dro til Kr. Sand etter EN dag her ute, lol. 

Man må kanskje gi det litt tid, da. Øve seg på å nyte en roligere tilværelse. 

Heldigvis er den Sørlandske skjærgården ekstremt befolka, og her på denne øya ligger hyttene tettere enn mange hus i vanlige nabolag. Ha ha. SÅ det er ikke akkurat knyst her ;) 

Nei, jeg får gi dere oppdateringer videre, om hvordan det hele går. Så er det bare å komme med tips, på hytte-survival skills... 


Vi snakkes, M :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar