torsdag 25. juni 2015

Midsummer dreaming


Wehoo. Siden sist har jeg badet. Besteget et fjell. Spist kake og sjokolade. Feiret Sankthanstapas hos Siv.

Jeg har av en eller annen grunn fått det for meg at man skal gå med hvit kjole og blomsterkrans på Sankthans. Vet ikke om dette stemmer, men jeg tok ihvertfall på meg kjolen.

Ikke at jeg trenger noen unnskyldning for å gå med kjole, la oss være ærlige her.

Og, hm, det hadde vært kult om jeg illustrerte dette poenget med at jeg hadde et bilde av meg selv i hvit kjole, men det har jeg jo ikke.

Forresten, en annen ting jeg har fått for meg at man skal gjøre på Sankthans, er å plukke syv forskjellige blomster, mens man hopper over syv forskjellige gjerder, mens man er knyst stille. Denne blomsterbuketten skal deretter legges under hodeputa, og du vil så drømme om hvem du skal gifte deg med.

Det må her presiseres at jeg sist gjorde dette i tiårsalderen.

Og at jeg plukket tradisjonen opp på en episode av "Barna i Bakkebygrenda".

OG at, tro det eller ei, barneversjonen av meg selv greide å være knyst stille mens hele blomsterplukkingen foregikk.

Vanligvis var det umulig å ordene til å slutte å renne ut av munnen på meg, men info om min fremtidige ektemann var visst et sterkt nok incentiv. Ha ha. Jeg drømte dessverre aldri noen drøm, til min store skuffelse.

I dag har jeg forresten gjort noe så sjeldent som å bare henge hjemme. Det har vært fint, men nå begynner jeg å kjede meg litt. Hallo, jeg vurderer nesten å dra på butikken, bare for å ha noe å gjøre. LOL.

Vi snakkes, dere må ha det fint videre =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar