fredag 19. juni 2015

Ferdigutdanna Substanser!


Hei gode venner =) De siste ukene har det støtt og stadig dukket opp meldinger og bilder fra overlykkelige, ferdigutdannede facebookvenner. 

Det er fortsatt to år til jeg kan poste mitt "#jurist #ferdig #praiseJesus #trengerjobb" bilde der ute på internettet. 

Men i mellomtida kan jeg glede meg over at jeg nå har fullført et år på bibelskolen Substans!!

Året gir deg kanskje ikke noen konkret utdannelse, og du kan jo ikke akkurat bli MER frelst (he he), uansett hva du gjør eller lærer. Men. Å leve tett på Jesus er det som gir meg aller mest mening, glede og fred av ALT på denne jord. Selv om det ikke gir noen ytre kvalifikasjoner, er derfor et år på å bli bedre kjent med ham utrolig verdifullt!

Til høsten blir det juss igjen, men nå i sommer lever jeg det glade arbeiderlivet. Jeg serverer på en av Bergens finere restaurantkjeder, så for første gang i mitt liv får jeg en grundig innføring i etikette. 

Mamma har ikke akkurat lagt ned sjela si i å lære meg den type ting. Før jeg begynte på folkehøyskole, visste jeg ikke at det var bestemte steder å legge bestikket ei gang.

Så, dere vet, nå får jeg endelig de skillsene jeg trenger for å møte kongen, bli ambassadør, bo i Kalfaret osv osv.

Ellers holder jeg fortsatt på med mitt personlige opprør mot været. For de som har glemt det, går det ut på at jeg kler meg med sommerklær, selv om det ikke er varmt nok til å gå med dem. 

Dette funker til dels. For, jeg får brukt sommertøyet og det er jo veldig GØY. Men, jeg blir også veldig kald, så det ender type opp med at Raymond gir meg jakka hans, så tar jeg den utenpå sommertøyet. Ha ha.

Kanskje jeg burde revurdere klesvalgene mine. Ihvertfall vente litt med å gå med sandaler.

Nei vet dere hva, nå må jeg ta meg en kaffe! Dere må ha en fin dag videre, og PLEASE, kjære venner, vær med meg i min bønn om finere vær!!!  

Klemmer! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar