mandag 6. april 2015

Sunshine and happiness

Med fare for å høres ut som Magda 85 år, så vil jeg idag si at jeg er takknemlig for god helse. Etter MANGE DAGER - ok, egentlig bare tre, men det føltes mye lenger - med sykdom, føler jeg meg idag skikkelig BRA!


Hurra hurra, altså! Gikk til og med en tur i det fantastiske vårværet.

Jeg vet ikke om det er fordi vi ligger litt foran årstidsmessig, men jeg har fått mye mer vårstemning her, enn det jeg har gjort i Bergen.


Men, det kan være fordi det er type INGEN grøntarealer der jeg bor i Bergen. Bare masse avskallede murhus. Føler serr jeg lever i en slags arbeiderklassesfilm fra 1950-tallets England. Denne følelsen forsterkes forresten av at det er et gigantisk HULL i bakken, rett utenfor leiligheten vår.

Jeg legger nesten ikke merke til hullet mer, for det har vært sånn i halvannet år. Men folk som kommer på besøk, er litt sånn "oj, hva har skjedd her??"

Og jeg bare "ingenting! Det er det som er problemet!"

Denne samtalen pågår gjerne rett etter at jeg forklarer gjestene at vi fortsatt ikke har fått ringeklokke, og jeg derfor måtte gå ned for å hente dem.

Ha ha, gotta love studentlivet. Høres forresten ut som om jeg irriterer meg over disse to tingene, men sannheten er at jeg nesten aldri tenker på de.

Forresten kom jeg på at det ER et grøntareal, nemlig en gressplen utenfor leiligheten vår. Jeg bare drar der aldri, siden du må gå evig langt for å komme inn der. I tillegg bruker folk det som lekeplass for hunder AKA hundetoalett. 

Nei, det er andre tilstander her hos mamma og pappa, det må jeg medgi...

Håper dere alle har hatt fin siste dag med ferie, forresten! Jeg kommer ikke til Bergen før på onsdag, men det er fordi jeg var så treig med å bestille flybilleter. Så vet dere DET. 

Ha en fin kveld videre =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar