fredag 20. februar 2015

Substantina next!

Hallo, på denne tida neste uke er jeg i Argentina!!!


Jeg har dermed ei uke på å lære meg spansk! Til nå kan jeg egentlig bare masse spanske barnesanger, fra da jeg var i Honduras. Meeen, vi skal tross alt bo på en bibelskole, så tror (kanskje?) det vil funke å bare quote strofer fra disse sangene.

Eksempel på samtaler jeg kan ha på spansk:

Meg: Hola amigo! Mi nombre es Malene.
Argentinsk person: Hola! Me llamo Evita.
Meg: Hola Evita. Yo tengo un amigo que me ama!
Argentinsk person: Quien?
Meg: Su nombre es Jesus!
Argentinsk person: Ah! Jesus!
Meg: Si! Tre palabritas solas - Dios es amor!
Argentinsk person: Si si!

Oversatt til norsk blir dette:

Meg: Hei venn! Mitt navn er Malene.
Argentinsk person: Hei! Jeg heter Evita.
Meg: Hei Evita. Jeg har en venn som elsker meg!
Argentinsk person: Hvem?
Meg: Hans navn er Jesus.
Argentinsk person: Ah! Jesus!
Meg: Ja! Tre ord vet jeg - Gud er kjærlighet!
Argentinsk person: Ja ja!

Asså, jeg tror ihvertfall jeg vil få masse dype og meningsfulle argentinske vennskap. Men jeg skal holde dere oppdatert ;)

Burde kanskje pakke, da. Drar til Kristiansand imorra, nemlig. Det vil bli litt utfordrende å vite hva jeg skal ta med, siden vi helst skal dekke oss ned til knærne, ha tykke stropper osv.

Altså i Argentina, ikke i Kristiansand. Ha ha. Er ikke SÅ konservativt på Sørlandet...

Ooog, nå må jeg spise. Så vet dere det.

Dere må ha en flott kveld, så snakkes vi  =)

5 kommentarer:

  1. Ett ord, Malene: CALIENTE! ��God tur. Blir sikkert bra. Jeg har værvarsel I Buenos Aires, og det er en utrolig spennende by .
    Alexander

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha, er det ett ord jeg IKKE skal si, så er det det ;) men gøy å høre at det er et bra sted, jeg gleder mer :)

      Slett
  2. Ha det fantastisk i Argentina Malene! Håpar du får fine venskap, god mat og at du blir eit rikare menneske :-)
    - Judith Åshild

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, Judith Åshild! Jeg gleder meg =) Du må ha det bra her hjemme!

      Slett