søndag 22. februar 2015

Ett er nødvendig

Kilde:http://weheartit.com/entry/156351295/search?context_type=search&context_user=kadimark&query=bible+and+coffe


Dere vet hvordan jeg var sykt chill angående pakking osv på fredag?

Vel. I går våkna jeg opp og begynte å tenke på alt jeg måtte gjøre før jeg dro til Kristiansand senere på dagen. Og da innså jeg at det var snakk om ganske MANGE ting, og at jeg egentlig bare måtte sette igang. 

Konservative kleskombinasjoner ble planlagt, reisemedisinsettet ble satt sammen (Hobbylege Randøy liksom, er ikke tull engang, har latterlig mye i det settet, bare spør de som har feriert med meg), og sommerskoene ble oppdrevet. Heldigvis er det ok å vise tærne, så slipper å tenke så mye på akkurat det. 

(P.S: til de av dere som ikke har fulgt med på bloggen i det siste, og nå begynner å lure på hva slags tilstander som egentlig regjerer der nedi bibelbeltet: jeg pakket til en Argentinatur jeg skal på neste uke! He he.)

Og SÅ måtte jeg vaske hele leiligheten OG mitt eget hår OG pakke til Kr. Sand.

Jeg måtte være ferdig til halv fem og i løpet av dagen ble jeg ærlig talt litt stressa. Og dette stresset bar jeg på en måte med meg inn på flyplassen og opp i flyet.

Jeg mellomlanda i Oslo (#billigsteløsning #studentøkonomi #miljøsvin), og da hadde jeg tre kvarters venting.

Der fikk jeg endelig gjort det jeg egentlig hadde planlagt å gjøre hele dagen. Nemlig åpne opp bibelen.

Jeg tok meg en rundtur i Jesaja, og begynte med Jes. 41, 10: Frykt ikke, for jeg er med deg, vær ikke redd, for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd! 

Tenk - vi behøver faktisk ikke å frykte! Noensinne! Denne påminnelsen gav meg en dyp følelse av fred.

Så leste jeg Jes. 43, 1 b: Vær ikke redd! Jeg har løst deg ut, jeg har kalt deg ved navn, du er min. 

Jeg - VI - er HANS! Er det ikke fantastisk?

Til sist leste jeg i Jes. 49, 15: Kan en kvinne glemme sitt diende barn, en omsorgsfull mor det barnet hun bar? Selv om de skulle glemme, skal ikke jeg glemme deg. Guds omsorg og tilstedeværelse kommer så tydelig frem her!

Så jeg satt der på flyplassen jeg, og kjente meg både fredfull og glad. Å fylle seg med Guds sannheter kan anbefales, dere, det gjør godt på innsida! Jeg tror faktisk jeg hadde følt meg mindre stressa fra starten av, dersom jeg hadde starta dagen med bibellesing. Men, jeg gjorde det ihvertfall etterhvert, og det er jeg glad for. Oppfordrer dere alle til å gjøre det samme, om dagen er travel eller rolig ;)

Dere får alle ha en fin søndagskveld videre, så snakkes vi :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar