lørdag 10. januar 2015

Confessions of Hamstergirl

Altså. Jeg må bare advare om at dette innlegget er skrevet i MORFINPÅVIRKET TILSTAND.

Ha ha. Mulig jeg må forklare litt nærmere, før noen setter i gang en "intervention": opererte ut visdomstennene i går, og etter at 600 mg. ibux ikke hjalp mot smertene, har jeg nå fått paralgin forte. Som forresten bare hjelper LITT. Så tror ikke det er snakk om spesielt mye morfin i de...

De siste årene har jeg hatt veldig mye betennelse rundt visdomstennene. Vurderte nesten å starte min egen pasientforening, ha ha. Sååå, jeg tror vi alle kan være enige om at dette var en ganske nødvendig operasjon.

Men hallo, bare ordet "operasjon" høres jo ekstremt fryktinngytende ut. Jeg har SÅ redd i forkant, selv om dette sikkert er en av de minste operasjonene som finnes.

Inne på tannlegekontoret steg frykten ENDA mer. Etter å ha bedøvet meg, fant ortopeden da ut at han skulle letta litt på stemninga med å komme med en spøk. Om noe sånt som at "nå merker du ikke at vi bruker kniv på deg!"

Jeg bare "skal du bruke KNIV??"

Mista serr all min humoristiske sans da jeg gikk inn på det rommet...

Tannlegen bare "Ok, jeg tror ikke jeg skal si noe mer..."

Like etterpå gikk vi igang med inngrepet - og det gikk jo faktisk bra! Tennene ble tatt ut på kanskje ti minutt, og vi slapp unna et dramatisk "knuse-tennene-i-fillebiter-for-å-få-de-ut" type scenario.

Etterpå var jeg bare utrolig glad og letta! Jeg visste at smertene ville komme, men jeg hadde fått resept på hele 600 mg. ibux, så regna med det ville gå bra. He he, det gjorde det jo IKKE, som nevnt innledningsvis...

Ærlig talt ble jeg litt sjokka, da bedøvelsen gikk ut, over hvor vondt det faktisk er å ha skikkelig vondt. All respekt til dere som går rundt i lange perioder med kraftige smerter! 

Har forresten også fått TIDENES hamsterkinn. Er helt vilt, halve ansiktet mitt ser ut som ansiktet til en fremmed. Mine egne foreldre begynte seriøst å LE da de så meg. Begynte å le selv da, jeg ser helt gal ut...

En mer hardcore blogger hadde vel lagt ut bilde, men jeg kjenner at der går grensen. Har en viss likhet med Lina fra "Emil i Lønneberget" når hun har trukket tennene sine, så det får være illustrasjon nok: 

Kilde: http://enblommigtekopp.se/2013/july/lina-i-emil-i-lonneberga.html

Det verste er at jeg ser ENDA verre ut... 

Ellers så skjer det ikke så mye her. Jeg holder meg i Kr. sand til smertene, og ikke minst HEVELSEN gir seg. Får heldigvis god pleie av mamma, hun er virkelig en mester i omsorg. I dag har hun laget smoothie, kyllingsuppe, kakao fra melkesjokolade, OG kjøpt Ben and Jerry-is til meg. Jeg er heldig =)

Håper dere alle har en fin fredagskveld, forhåpentligvis en som er litt mer spennende enn min =) Vi snakkes! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar