mandag 13. oktober 2014

Statsminister Randøy til tjeneste

Vet dere hva, i natt drømte jeg at jeg ble statsminister!? Ha ha. Begynte på mandagen (altså idag), og innen den tid måtte jeg sette meg skikkelig inn i nyhetsbildet, og lære masse inngående om politikk. 

Det var stress, da jeg må innrømme at jeg til tider (les: ofte) glemmer å type lese avisen. IRL medfører dette at jeg ikke får med meg at det har oppstått en eller annen krise før ei uke inn i krisa, slik at jeg får masse kunnskapshull. Dette er jo sykt flaut å si, så jeg må late som om jeg vet hva folk snakker om, hvis de bringer opp krisen. 

I drømmeverden hadde jo dette enda verre konsekvenser, for, hallo, statsministeren blir sikkert spurt mye mer inngående om ting enn det jeg gjør, og da er kunnskapsfaking mye vanskeligere... 

Men dere, når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk at frykten for å dumme meg ut foran Stortinget hadde vært insentiv nok til å innføre en fast avislesingsvane.

Derimot er nok IKKE muligheten for å greie å holde på en slik vane insentiv nok for at jeg vurderer statsminister som fremtidsplan ;) 

Nei, da er nok type kongelig en mer fristende karriere. Har alltid selv ment at jeg hadde gjort en god jobb som prinsesse/dronning. I all ydmykhet. (He he). Dessverre litt smalt jobbmarked, men jeg bevarer håpet. 

Ellers, så befinner jeg meg for øyeblikket på Kjevik Flyplass! 


(Jeg veeet, evig kleint å ta selfie på do. Eller selfie i det hele tatt. Men reiser man alene, er det liksom ikke så mye annet å avbilde, om man ikke kjøper noe fresh mat eller noe. #bloggerproblemer.) 

Har i hvertfall hatt ei kjempefin uke hjemme, er så takknemlig for den fine familien min :) Nå gleder jeg meg til en høst med masse Substans, bokstavelig talt, he he :) Både undervisning, lærere og medelever er på topp, så vet jeg har masse bra fora

Må først komme meg til Bergen, da. Flyet til Oslo (yess, mellomlander denne veien og...#målæreåbestilletidligere) er forsinka, så mulig jeg mister neste fly. 

Her må jeg innrømme at jeg nærer et lite håp om å ikke rekke flyet, og da typisk få et gratis hotellopphold. Det skjedde med Elisabet og jeg i Sveits, og det var serr kjempegøy. 

Lol. Som student blir du så evig desp på litt luksus. Men, hallo, vi ender jo som regel opp med å bo på mugginfiserte kott når vi reiser, så er jo forståelig at muligheten på noe annet frister. 

Ha ha, er jo i grunnen mange av oss (studenter) som bor i mugginfiserte kott til vanlig og...

Sååå, dere får bare krysse fingrene for meg. Eller be. Vi snakkes :)

1 kommentar: