fredag 29. august 2014

Sørlending i eksil


Det er ikke så lett skal jeg si dere, for oss utvandrede sørlandsjenter. Du har liksom store indre behov for å sole deg, som bare IKKE blir tilfredsstilt. Fordi det regner og er type åtte grader for kaldt for bikini.

På onsdag var det i hvertfall sol, så jeg grep sjansen på verandaen. Der og da var det digg.

Eller, ikke bare digg, det var jo for kaldt, men min indre beach girl jublet over opplevelsen.

Men. Nå har jeg faktisk blitt syk, med forkjølelse/influensa. Så lurer på om the beach girl må ta et slags kurs i å kle seg i andre klimaer. Lol.

Utenom de klimatiske utfordringene, så må jeg si det er fint å være sørlandsjente her i Norges nest fineste by. Ikke minst fordi bergensere av en eller annen grunn elsker kristiansandsdialekta. Føler faktisk jeg blir tillagt positive egenskaper, basert på hvordan jeg snakker...

Og akkurat denne sørlandsjenta har det jo ekstra gøy om dagen, siden hun går på bibelskolen Substans! Denne uka har vi blant annet lært om hvordan man kan tilbringe tid med Gud på ulike måter, historien rundt da bibelen ble skrevet, og om Guds egenskaper. Skikkelig spennende!

Det som er litt mindre spennende, er at jeg serr har tilbrakt HELE dagen i senga. Tror ikke jeg har følt meg så syk siden jeg var i Sri Lanka og fikk en tropesykdom.

(Ok, teknisk sett har jeg ikke fått det bekrefta at det var en tropesykdom. Mamma og pappa mente det var noe jeg hadde spist. Men føler veldig sterkt selv, at det var en tropesykdom. Og, hallo, har lest meg opp på sykdommer siden jeg var åtte år gammel, så har faktisk en del peiling.)

Men, ja, sykt kjipt å bli syk på en fredag. Alenetid og avslapning er ikke akkurat det jeg craver mest, når uka går mot slutten. Er liksom fortsatt på det stadiet av livet hvor uka brukes til å slappe av etter helga, ikke motsatt!

Kristine og Astrid er hjemme, da. Bare orker ikke joine dem. Men, får faktisk veldig mye glede av å høre på samtalen deres gjennom veggen.

Oki, ser selv at setningen ovenfor, som var ment positivt, egentlig hørtes sykt trist ut. Ha ha. Blir litt i overkant POSITIV noen ganger. Som i dag morges, når jeg fornøyd kommenterte at jeg ikke smakte sconesene Kristine hadde bakt, men at jeg likte konsistensen. LOL.

Men dere, nå skal jeg videre for å gjøre noe gøy. Neida! Jeg skal bare ut og fylle på vannglassene mine. Mamma sa jeg måtte drikke mye, så har hele tre glass med vann på rommet mitt. FYI. #spennendetilværelse. Og dere må ha en flott helg videre, om dere har mye eller lite på programmet!

Klemmer =)

2 kommentarer: