tirsdag 26. februar 2013

Den selvstendige kvinnens tilværelse

Den selvstendige kvinne, det er meg altså. I dag skiftet jeg faktisk lyspæren som hadde gått på rommet mitt. Alene! Og det bare tre dager etter at den hadde gått!

Det skal sies at det trengtes ikke en, men TO blondinder å sette den lampeskjermgreia på igjen da. Hanne måtte hjelpe meg, nemlig.

Men uansett. Jeg kan feire 8. mars med stolthet neste uke, det syntes jeg nå.

Ellers så er jeg også en sunn og sporty kvinne. Jeg var nemlig på en 90 minutters yogatime idag. 90 minutters treningsøkter er kanskje dagligdags kost for noen av mine lesere, men, vel, det er det altså ikke for meg.

Faktisk gjør bare tanken på at jeg gikk med på hele greia frivillig meg skikkelig stolt av meg selv og min egen viljestyrke.

Jeg må nesten alltid trene yoga alene dessverre. Etter at jeg var dum nok til å gjenfortelle noe mamma sa til meg i sommer, om at yoga faktisk senker forbrenningen din.

Men det er veldig bra trening, altså! Og du får muskler liksom. Vel, jeg satser på det. Muskelstyrke er dessverre en av mine mindre utviklede egenskaper.

Forresten så var hele looken min veldig sporty idag. Jeg går jo egentlig med støveletter og høye heler every day of my life, men idag trengte faktisk føttene en pause. Så det ble joggesko. Men de var rosa. Og jeg hadde skinntights til.

Jeg er så sykt jente, jeg vet.

Ellers så går jeg rundt og får Bergen til å le. Vel, jeg fikk en person til å le. I går. Det var en mann. Han hørte på Astrid og meg sin seriøse samtale (om meieriprodukter. Den varte kjempelenge. Vi var på Rema 1000.) og så lo han sånn diskret av oss.

Vi burde ha en TV-serie, Astrid og meg. Det har vi faktisk diskutert ganske mange ganger. Samtalene våre er faktisk ganske så herlige, om jeg skal si det selv.

Hvis dere lurer på om dette blogginnlegget har en rød tråd, så kan jeg forresten meddele at det har det ikke. Bortsett fra kanskje stream of consciousness. Men faktisk så er det en viss sannsynlighet for at det kommer et blogginnlegg med (noe) mer substans i den nærmeste fremtid!

Videre er det og en viss sannsynlighet for at bloggen vil få seg en makeover i den nærmeste fremtid!

Så det er spennende tider i vente, det er helt klart!

Men først må jeg egentlig legge meg. Hele årsaken til at dette blogginnleggets nevnte manglende røde tråd har nemlig muligens noe å gjøre med at jeg er litt trøtt. Bittelitt. Jeg står opp klokka syv for tida skjønner dere. Frivillig. Det er helt sykt, jeg vet!

GOD NATT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar