mandag 21. januar 2013

Famous Feet

Skal jeg si dere noe? Den er en viss sannsynlighet for at jeg blir avbildet i Det Nye i den nærmeste fremtid.

Vel, deler av meg. Nærmere bestemt mine føtter.

Det er min nye greie, nemlig. Å være fotmodell. Ganske lukrativt yrke skal jeg si dere.

Eller. Egentlig så er det sånn at Astrid og meg tok bilde av føttene våre sammen med Det Nye, og så la ut bildet på instagram. Og så hashtagget vi Det Nye. Og så likte Det Nye bildet vårt.

Det var stort altså. Nærmeste jeg har kommet berømmelse til nå egentlig. Og siden de pleier å ta med noen av lesernes bilder i bladet, kan det hele bli enda større.

Så som dere ser skjer det ting med meg. En masse på G, det er det jeg har altså.

Men hele den potensielle berømmelsen ble kanskje for mye for meg, siden jeg faktisk ble litt syk. Det gikk bra, da, siden alle mine kjære housies donerte diverse piller og miksturer til meg. Noen av dem utenlandske. Jeg tok imot ALT. Jeg bare bring it, liksom.

Det som er litt fail er at jeg hadde en plan om å bruke antibac til hvert måltid, og dermed unngå all sykdom. Men så glemte jeg det etter sånn to dager.

Selv om antibacplanen var egentlig for å unngå svineinfluensa, som jeg er (litt) redd for å typisk bli dødelig syk av. Og jeg fikk bare en forkjølelse liksom, og det var egentlig ikke spesielt seriøst og jeg er på bedringens vei og sånt.

Utenom velfylte medisinskap så er forresten en av fordelene med kollektivet mitt det høye antall bladabonnementer. Foruten Det Nye får vi hver måned Cosmopolitan, Stella, og Elle. Det er da du vet at du bor med seks jenter. En av konsekvensene av dette er at jeg til enhver tid er ekstremt klar over alle "MÅ-HA" tingene som jeg ikke har. Sukk.

Nå har jeg forresten hatt en liten pause i skrivinga. Jeg har - hold dere fast - sett på  nyhetene! (Det skjer aldri.) Fordi det kan være vi blir spurt om noe nyhetsrelatert på eksamen, og da er det litt sånn my bad dersom jeg ikke vet at det er en krise i Libya liksom.

Jeg leser avisen, da. Kanskje mest overskriftene, men det er jo det viktigste, sant?

Men. Det nyhetene inspirerte meg til, var å avslutte dette blogginnlegget på et litt dypere nivå enn jeg startet det. Tatt i betraktning alt det tragiske som har skjedd i verden den siste uka. Så, her er et av mine favorittbibelvers. En liten påminner om at vi er trygge, uansett omstendighetene!

For om fjellene viker og haugene vakler,
skal min godhet aldri vike fra deg,
min fredspakt skal ikke vakle,
sier Herren, som viser deg barmhjertighet.
  - Jes. 54:10

Les gjerne resten av kapittelet her, det er kjempefint! Særlig vers 10-15.

God natt =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar