tirsdag 9. oktober 2012

Keep Calm and Study Law

Å drømme at man har eksamen er seriøst utrolig lite avslappende. Jeg fikk repetert culpa ogarbeidsgiveransvar ekstra godt, da. Hvis jeg liksom skal se på det positive.

Den virkelige eksamnen er forresten på torsdag. Lesingen går greit, liksom, men jeg gleder meg ekstremt mye til å bli ferdig. Komme meg hjem fra skolen før "What not to Wear" begynner. Ha helgeplaner som ikke involverer Norges Lover...

Venninnen min Hilde og meg fant faktisk ut at vi skulle lese på HF denne helga. Fordi, vel, noen ganger bidrar liksom nærværet av andre stressede jusstudenter til at man selv blir en stresset jusstudent.

Det var seriøst creepy der, da, for vi var omtrent de eneste på hele bygget, og de fleste av lysene var av. Da jeg gikk opp i andre etasje for å gå på do var jeg helt seriøst litt redd for at en psykotisk kunstfagsstudent skulle hoppe opp fra et mørkt hjørne og angripe meg.

Å være de eneste på lesesalen gjør jo og at risikoen* absolutt er tilstede for at man kommer litt ut av Effektiv Studentmodus. Men, altså, Ylvis og Kirgistan på youtube var på en måte litt mer spennende enn rettslig avgrensning.

Den ene eksamensbesvarelsen i drømmen min handlet om avgrensning, faktisk. Det var en teorioppgave. Og vi måtte trekke inn internasjonal rett.

Internasjonal rett. You will be the death of me.

Ellers så har jeg spist - hold dere fast - grandiosa til middag. Det har aldri skjedd før. Egentlig har jeg en slags psykisk sperre når det gjelder å lage enkle middagsretter. Jeg starter opp med en laksefilet og noe ris, men plutselig ender jeg opp med å ha brukt to timer på en risotto.

Jeg hadde ikke engang grønnskaker til. Det var vel mest fordi jeg hadde salat til lunsj, men uansett. Alle som kjenner meg vet hvor nevrotisk jeg vanligvis er med "fem om dagen" greia mi. Eksamenssyndromet mitt er helt klart aktivt.

Ellers så hadde min roomie og kjære venninne Kristine bursdag på onsdag! Og grunnen til at jeg nevner dette er seriøst bare 40 % fordi jeg for en gangs skyld i mitt liv har fotografert noe fra livet mitt, og dermed kan spice opp bloggen med bilder som stammer fra, vel, meg selv og ikke internett.

De resterende 60 % er altså fordi Kristine som sagt er min kjære venninne. OG hun har ikke facebook, så jeg tenker det er fint at bursdagen (som var den 3. oktober. HUSK DET til neste år!) hennes blir litt promotert, internettmessig.


Uansett,vi dro ut og spiste på Salsa, og det var veldig koselig og hadde definitivt ikke noe å gjøre med juss. Så det var fint. Og jeg tror det er nøkkelen til å overleve eksamen egentlig. Å ha kontakt med livet utenfor lesesalen.

Men vet dere hva? Nå må jeg legge meg. Fordi en av de andre nøklene til å overleve eksamenstida er å sove.
God natt!
  
*Risiko...det mest brukte ordet i livet mitt for tida...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar