fredag 12. oktober 2012

Idag er en bra dag

I dag kan jeg gjøre akkurat det jeg vil.

Vel, det kan jeg vel egentlig alltid. Innenfor rimelighetens grenser. Siden vi lever i et fritt land og sånt.

Men i dag kan jeg virkelig gjøre alt jeg vil. FORDI jeg hadde eksamen i går!!!

Og vi begynner ikke med nytt fag før på...mandag. Hvilket vil si at, wow, jeg har en tredagers lang høstferie!!!

Det jeg har gjort til nå er å dra på shopping med Cecilie. Det som var kjempetragisk, var at jeg fant to ting jeg likte, men så kunne jeg ikke kjøpe dem, fordi de var utsolgt i min størrelse. Men jeg tror jeg kommer over det.

Cecilie fant noen sko og en genser. Hvis dere lurte. Det som er det MOTSATTE av tragisk, er at Cecilie fant 1000 kroner på bakken i går!!! Jeg vet, det er helt sykt. Så, hun hadde liksom en ekstra grunn til å shoppe...

Ikke at man trenger noen grunn.

Ok, nå virker jeg ekstremt overfladisk. Noe jeg bare er, du vet, deler av tiden. Uansett så er hjernen min er liksom ikke helt på topp ennå, etter i går. Så egentlig bør jeg ikke holdes ansvarlig for noe jeg sier/gjør/skriver i dag.

Jakken jeg går med på bildene er forresten Den Nye Jakken. Seriøst, jeg bare elsker den. Den er så varm. Og fin. Og varm. Og FIN. Sukk. Og nå virker jeg enda mer overfladisk. 

Ellers så har jeg spist cookies og guacemole. Butikkjøpt begge deler. Seriøst, dette holder på å bli en slags...vane. Å ikke lage ting fra bunnen av liksom. Som er min egentlige vane. Jeg tenker ikke over det engang. Jeg bare la la la, nå skal jeg lage pastasaus, og så bare lager jeg pastasaus fra bunnen av. Pastasaus er sykt ikke stress å lage da.

Du bare...steker et hvitløksfedd og litt løk i olje. Heller oppi en boks hakkede tomater og tomatpure og sukker og salt og pepper og oregano og buljong og EVENTUELT typisk paprika, gulrot, parmesan. Og så bare...koker du det. Så lenge du vil. Det blir visstnok bedre jo lenger du koker det.

Angående mål så ... vet jeg ikke helt. Jeg er ikke en oppskriftperson egentlig. Jeg mener, jeg elsker å lese oppskrifter, jeg bare følger dem ALDRI. Jeg bruker ikke oppskrift når jeg baker gjærbakst engang. Jeg tenker det beste er å smake seg fram.Ta mye pepper i hvis du elsker pepper.

Og jeg vet virkelig ikke hvorfor jeg begynte å dele tomatsausoppskriften min. Spesielt ikke siden jeg begynte å lage mat for to år siden og sannsynligvis har massevis av basale kokkemessige kunnskapshull. Jeg får skylde på nevnte hjernes nevnte utslitthet. Den har tenkt for mye på erstatning, det er det som er problemet.

Men ellers har den (hjernen) det fint. Og jeg har det fint. Men det er kanskje det samme. Er det? Jeg vet ikke. Nå ble ting plutselig bittelitt filosofiske og dype og jeg har jo tross alt B i ex phil (alle får B i ex phil), men det var en stund siden, ikke sant.

Cheers =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar