søndag 12. august 2012

Sommertips: fordi det ikke er over før det er OVER!

Sommerferiebilde. Siden det er sommerferie...
Så. Jeg er kanskje tilbake i Bergen. Og det er muligens litt grått ute. Og undervisningen vår starter definitivt på tirsdag.

Men vet dere hva? Det er bare søndag. Sommerferien er ennå ikke over!!!

Hvis du, som meg, fortsatt har sommerferie, og faktisk kanskje lurer på hva du skal gjøre resten av denne FRIperioden...vel, du har kommet til rett plass. Jeg har tips, nemlig. 

Mitt første tips, er å spise kokosjogurt fra Tine. Den er supersupergod. Smaker sommer. Det passer bra, tatt i betraktning at det er sommer.

Mens du spiser kokosjogurten, kan du lese Salme 23. Jeg tar med første to vers her:

 Herren er min hyrde,
  jeg mangler ikke noe.
         
 
Han lar meg ligge i grønne enger,
 han leder meg til vann der jeg finner hvile.


Er det ikke fantastisk? At vi kan legge oss ned...og hvile. Hvile med tanker for fremtiden. Som for eksempel tiden etter at sommerferien (som fortsatt er i FULL GANG) tar slutt. Fordi han er vår hyrde, og han har kontroll!

Og hvis du er en av de som ikke tror på denne hyrden, så, vel, for det første syntes du kanskje at det jeg skrev virket litt rart. (Og det hadde jeg og syntes, hvis jeg ikke trodde han eksisterte, liksom.) Og for det andre så må jeg bare si at det anbefales å prøve han ut...Eller så kan du hoppe over hele tipset, og gå videre på neste forslag:

Se på "Ringer"! Det er en utrolig gøy tv-serie jeg har begynt på i sommer, etter tips fra Astrid. Den er faktisk litt som "The Lying Game". Det er to tvillinger, liksom. Og den ene bytter plass med den andre. Og det er forviklinger og mysterier og fantastiske klær.


Uansett, når du har gjort disse tingene, så tenker du kanskje litt sånn, hm, hva skal jeg gjøre nå, liksom? Siden jeg liksom har ferie. 

Vel, min venn, innen du har gjort disse tingene så er kanskje klokken begynt å nærme seg halv syv. Og da kan du faktisk dra på kickoff-gudstjeneste i Salt Bergenskirken! På kvarteret! Bra folk, bra talere, bra musikk...bra FOKUS. It is the place, liksom.

Og igjen, hvis du var skeptisk til Salme 23 så er du kanskje litt skeptisk til dette også. Og for det første, så vil jeg jo altså oppfordre deg til å prøve det ut. Og for det andre, så kan du eventuelt heller være hjemme og spise mer kokosjogurt. Og se mer på Ringer.

Og uansett hva du gjør. Det viktigste er faktisk å huske på følgende: Det er fortsatt sommerferie!!!

Sommerklemmer =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar