fredag 17. august 2012

Flyflaks

Det er enkelte ting her i livet jeg bestandig har uflaks med. Solbrillene mine har for eksempel en gjennomsnittlig  levetid på rundt to måneder. Fordi de bare...knekker. Knuser. Forsvinner. Eksplodererer.

Fly, derimot. Ting pleier å gå veldig greit når jeg flyr. Selv de gangene jeg dukker opp ti minutter før boarding. Selv når jeg dukker opp fem minutter etter boarding, på Charles de Gaulle, går det bra.

Men så. Idag. På Flesland. Ble flyet mitt til Kristiansand kansellert. Mens jeg sto i kø foran SAS-skranken lurte jeg på om jeg kom til å rekke frem i tide. Kanskje jeg måtte mase meg til en billett. "Broren min skal konfirmere meg!" skulle jeg si. "Dette er ekstremt viktig!"

Så begynte jeg å tenke på om jeg hadde krav på en slags erstatning. Jeg var egentlig ikke helt sikker. Vi har bare hatt tre timer i erstatningsrett hitill, så kompetansen min er noe begrenset.

Jeg kan hjelpe deg hvis du har blitt skadet av jernsplinter stjålet fra naboen din sin hage, da. Jeg har lest en dom om det, nemlig.

Mannen i SAS-skranken gav meg selvfølgelig en ny flyrute uten at jeg behøvde å insistere, og jeg (tror) mine personlige rettigheter ble opprettholdt. Jeg måtte mellomlande i Stavanger, MEN han gav meg 200 kroner i matkuponger. Sistenevnte gjorde meg - kanskje litt vel i overkant - lykkelig.

Jeg bare har en sånn greie med gratis mat. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er en fattig student, eller bare fordi jeg liker mat.

Det var i alle fall en meget lykkelig jente som spiste seg mett på Sola lufthavn. Og, siden jeg ikke hadde noen ting annet å gjøre, fikk jeg endelig skrevet mesteparten av arbeidsgruppeoppgaven  min.

Ja, vi har en innlevering første uka etter sommerferien. Welcome to law school...

Ikke at skolen har vært min topprioritet denne uka, akkurat. For det første så har jeg vært opptatt med å være fadder for lille promille, den rusfrie faddergruppa. Det har vært utrolig gøy, og vi hadde en god gjeng fadderbarn. I tillegg til å følge en del det ordinære fadderprogrammet hadde vi noe eget opplegg, som omvisning på Gulating og lunsj hos Kluge.

For det andre...vel, det er tross alt første uka etter sommerferien. Det er viktig å ikke overanstrenge seg.

Neste uke. Det er da det skjer, liksom. På lesesalen. Da skal sekstrinnsskjemaet og meg bli bestevenner for evig og alltid. Vi har liksom ikke blitt så godt kjent ennå, men jeg har troen på at vi er ment for hverandre.

Og, kanskje jeg skal kjøpe meg nye solbriller. Siden de jeg hadde knakk. Igjen. 

Sees =)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar