søndag 26. august 2012

Epic Movie Time

Det er noe jeg aldri har fortalt dere, kjære bloggleserfolk. Kanskje mest fordi det egentlig aldri har kommet opp. Men og fordi det er litt...flaut.

Men innrømmelsens tid er kommet, ja den er nå!

For. Det som er. Er at jeg (hold dere fast nå) aldri har sett "Ringenes Herre"!!!!!

Jeg vet, det er ganske rart egentlig. Spesielt siden jeg har ønsket å se den ganske lenge. Spesielt siden jeg i ungdomsårene var venner med flere ihuga "Ringenes Herre" fans. Spesielt siden jeg kjente til bøkene før filmene kom ut, siden jeg leste "Hobbiten" på barneskolen.

Men. I går. Fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe med situasjonen min. Så jeg dro på bibliotekt. (Sånn btw, det er ekstremt mange filmer der. Gratis og lovlig, liksom!) Etter å ha funnet filmene var jeg litt sånn "men hvilken er den første?"

Jeg hadde ikke så  lyst å spørre, nemlig. Jeg hadde en følelse av at dette var den type ting jeg burde vite. Heldigvis sto det utkommet dato på filmene, så jeg løste problemet selv. Jeg er flink sånn, nemlig.

Og så. Så Astrid, Kristine, og meg på "Ringenes Herre"! Vel, den var ganske lang, så vi har ikke sett hele ennå.

Uansett, etter å ha sett litt over halvparten av den første filmen, her er mine tanker/observasjoner:

1. Hobbitter er søte!
2. Bilbo Baggins! Min gamle venn. Fra "Hobbiten".
3. Gandalf = Humlesnurr!
4. Jeg møtte Gandalf en gang. Vel, skuespilleren som spiller ham. Siden han bare er en filmkarakter, liksom. Søsteren min tok han til og med i hånda.
5. Den ringen. Jeg husker den ringen fra boka?
6. Frodo. Så modig. Så SØT. Er det hans naturlige øyefarge?
7. Tvillingene. Love them.
8. Dette er gøy.
9. VIGGO MORTENSEN OH MY GOSH SÅ KJEKK!!!
10. Det kunne jo kanskje funka mellom oss. Viggo og meg, altså. Siden han er dansk, liksom. Mer sannsynlig at vi møtes og sånt.
11. Malene Mortensen. Hm. Lyder bra. Jeg ville tatt Hollywood med storm. Hatt mitt eget talkshow.
12. Aragorn. Og Arwen. Nesten Twillightassosiasjoner. Bare motsatt. Og mindre creepy.
13. Hvorfor tok de med seg han Boromir-duden på ekspedisjonen? Det er jo helt tydelig at han kommer til å ødelegge et eller annet.
14. Går ikke hobbiter med sko? Blir ikke det veldig kaldt?
15. Dvergens fetter var død! Så trist!
16. Viggo Mortensen!!

Så. "Ringenes Herre" er lik ganske gøy. Forhåpentligvis får jeg sett hele triologien snart, og min lille hemmelighet vil, vel, ikke være mer.

 En annen sak er at jeg heller ikke har sett Gudfaren-triologien. Eller Star Wars. Eller den andre Jason Bourne-filmen.

Men man må tross alt ta en ting av gangen. Og jeg har på en måte vært opptatt de siste årene. Med å tilbringe kvalitetstetid med "Pretty Woman" og "Dirty Dancing" og "Clueless" og "Stolthet og Fordom".

Men nå er det kanskje tid for en annen type filmer. I hvertfall hvis de inneholder Viggo Mortensen.

Selv om filmer som inneholder makeovers og dansing og badende Colin Firther alltid vil være best...

Cheers <3 br="br">

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar