fredag 27. juli 2012

Hjemme Alene 1

Først var jeg litt sånn seriøst, har jeg ingen planer? Det er jo FREDAG. Og så innså jeg...at jeg ikke hadde noen planer! Og det var FREDAG!

Fordi faktisk så elsker jeg å være alene med meg selv. Jeg vet ikke om det kanskje er en "jeg-var-en-gang-et-enebarn" greie. Eller om det er fordi jeg er et så underholdende menneske at jeg til og med kan underholde meg selv.

Jeg har i ihvertfall bakt cookies. Og lest bøker. Og sett på "Ringer". ("The Lying Game" for voksne. Nesten like gøy). Og nå hører jeg på lovsang og blogger. Det er liksom bare meg og tankene mine, og det er egentlig ganske fint. Vet dere hva jeg har tenkt på i det siste? Meningen med livet mitt. Som egentlig ikke er å få flest mulig kjoler i løpet av kortest mulig tid. Selv om du skulle nesten tro det om du tar en titt på klesskapet mitt.

Jeg har 32 nå. Vet egentlig ikke om jeg skal være veldig flau eller veldig stolt.

Men. Vi leter alle etter en mening, gjør vi ikke?

Siden jeg er en little christian lady, så tror jeg at meningen med livet er å følge Jesus. Og vet dere hva? Det er faktisk ganske så fantastisk. Å vite at det finnes en Gud som elsker deg betingelsesløst og har en plan for ditt liv.

Bare å tenke på det bittelittebitt gjør meg supersuperhappy.

Men men men. Det jeg har innsett, er at jeg ikke alltid lever som om det er meningen med livet mitt. Ved å bare...bruke utrolig mye energi på ting som egentlig er forgjengelige. Som, jeg vet ikke, skoshopping. Tenke på meg selv. Tenke på eksamen. Bekymre meg over eksamen. Se på TV-serier jeg syntes er halveis gøye. Tenke på/spise cupcakes.

Og det er jo ikke slik at det er noe galt med dette. Og jeg kommer aldri til å slutte å tenke på cupcakes. Med mindre jeg blir hjernevasket, som Jason Bourne eller noe*.

Men du blir alltid sulten på nye cupcakes, ikke sant?

Fokus. Det er det jeg øver meg på. Litt mer fokus på det som betyr aller aller mest.

Men den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv.
                             - Joh. 4, 14. 


Cheers og god helg =)

P.S. og bare så det er HELT KLART: sko er fortsatt VELDIG viktig for meg.

*vet ikke helt hvor Jason Bourne passer inn i alt dette her. Jeg tror jeg bare er påvirket av broren min, som stadig snakker om filmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar