fredag 6. juli 2012

Baking og bryllup

Det er bra å drømme stort og ha tro på seg selv. Men samtidig...så må du innse dine egne personlige begrensninger.

Hvilket er grunnen til at jeg ikke skal følge min barndomsplan om å bli porselensdukkefikser.

Det er også grunnen til at jeg har gitt opp å bake kakene på passion for baking. Og alle frostingene med eggehviter i.

Kilde: http://www.passionforbaking.com
Disse cupcaksene, derimot. De ble faktisk suksessfulle. Om jeg skal si det selv. Frostinger er av melis og smør, det slår aldri feil. Og de er glutenfri, så du kan bake de til alle dine cølikilidende venner!

Kjøkkenet, derimot, så ikke like bra ut etter min like bakesession. Vi snakker totalt bombeliknende område. Det kom også masse mystisk røyk fra kjøkkenmaskinen. Og ting brente seg i mikroen, flere ganger. Og alt jeg kokte kokte over. I ekstrem grad. Egentlig koker ting alltid over når jeg lager mat. Det er fordi jeg er utålmodig og tar på veldig høy varme.

I tillegg har vi fått veldig mange nye elektriske artikler i det siste, så det å skulle skru på ovnen ble et prosjekt i seg selv. Og jeg holdt også på å lage middag samtidig. (Det var det som kokte over. Hvis du lurte.) OG jeg hadde lovssangsstund. Og streamet tv-serier.

Men det var fint. Jeg bare liker best å gjøre flere ting på en gang.

Cupcaksene var foressten til utdrikningslaget til venninna mi, Camilla. Dette var altså mitt første utdrikningslag, og det var kjempegøy å oppleve. OG i morgen skal jeg faktisk i bryllup til Camilla og hennes kommende ektemann, Erik!!! Det blir mitt første vennebryllup, så jeg gleder meg veldig mye.

Unnskyld meg hvis jeg er veldig klisjefull nå, men finnes det noe vakrere enn to mennesker som har valgt å forplikte seg til å elske hverandre resten av deres liv? Sukk.

Pluss, du vet, det er kaker. Og kjoler. Og kaker. Og KJOLER. Dobbelsukk.

Sist gang jeg var i bryllup var da tanten min giftet seg. Da begynte jeg faktisk å planlegge mitt eget fremtidige bryllup. For eksempel så skulle jeg ha en million gjester. Eller tusen. (Tall har aldri vært min sterke side). Og vi skulle ha nudler til forrett. Og taco til hovedrett.

Jeg var syv på dette tidspunktet, bare så det er sagt.

Uansett, vi får se om jeg legger noen nye type planer i morgen, da.

Eller kanskje jeg bør finne en brudgom først...

Muligens.

Cheers <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar