onsdag 25. juli 2012

Weddings; part three

Jeg må bare på forhånd beklage. For at jeg for tredje gang denne måneden tar opp det å-så-hette-temaet bryllup

Selv om det er jo ikke akkurat min feil at ekteskapsliknende ting skjer rundt meg sånn omtrent konstant. 

I tillegg er bryllup en fin ting. Fin fin fin. So why say sorry? 

Det første ekteskapsliknende som skjedde, var at min samboer Anne Marie ble forlovet med kjæresten sin Ruben! OG SÅ ble min andre samboer, Hanne, forlovet med sin kjæreste, Hans!

Seriøst, du skulle tro det var noe som gikk eller noe...watch out for bryllupsfeber, liksom. Mer smittsomt enn svineinfluensa. De første tegnene er svetting, nervøsitet og hyppige gullsmedbesøk. Kan føre til livslang forpliktelse til et annet menneske...

Uansett, begge ovennevnte par er jo mine Kjære Gode Venner og jeg er bare SÅ glad på deres vegne!!! Og siden jeg selvsagt også er deres Kjære Gode Venn er jeg mer enn villig til å bistå med hjelp under bryllupsplanleggingen. For eksempel ved, hm, la meg bare si det første jeg kommer på nå, sånn helt tilfeldig...bryllupskakeutvelgelsen. Er tross alt litt vanskelig, å skulle ta den avgjørelsen bare to personer liksom. 

Derfor, Kjære Gode Venner, jeg blir gjerne med på alle slags kakesmakinger dere har behov for. OG dere kan godt gi meg vetorett, hvis det vil hjelpe. 

Som dere ser er det å være en støttende venn ekstremt viktig for meg. 

For å komme oss videre, til neste bryllupsting, så giftet min Tante Eli seg på lørdag!! Jeg vet ikke om jeg har nevnt det før, men jeg har ekstremt stor slekt. Mamma har i alt syv søsken, og yngstejenta Eli er bare fire år eldre enn meg. 

Eli ble da følgelig mitt store idol i barndommen. Og hun var alltid veldig snill med meg og de andre kusinene mine, selv om vi pleide å fotfølge henne, spørre henne ut om livet hennes i det uvinnelige, ransake rommet hennes osv. 

Og, nå har hun altså funnet seg en kjempegrei mann, Kjetil, og de hadde en kjempefin seremoni og Eli var kjempevakker brud og det hele var bare utrolig flott. Og nå har jeg ikke bare en 26 år gammel tante, men også en 26 år gammel onkel!

OG, brødrene mine, som altså er musikalske supastars, om dere ikke har fått det med dere, sang "Hjerteknuser" under festen. De fikk stående applaus, og jeg var så så stolt.

Faktisk så insisterte først yngstemann, Paul, på å synge "Finn Bikkjen" av Casiokids. Men det la han fra seg. Heldigvis. Jeg mener, det er vel en fin sang det og, men den kan kanskje ikke sies å omhandle kjærlighet like direkte som "Hjerteknuser".

Med mindre du overtolker den til døde, og sier at "bikkjen" er kjærligheten. Eller noe sånt.

Forresten så skal jeg ikke i bryllup igjen før i juni, så nå kan det være det blir en stund til jeg skriver om temaet igjen.

Eller. Vent nå litt. Jeg skal fra høsten av bo sammen med ikke en, men to potensielle bridezillas. I ett år.

Så da tror jeg at jeg må komme med en liten advarsel. Som er at temaet bryllup nok muligens vil bli berørt bittelitt mer i løpet av det kommende skoleåret.

Spesielt hvis jeg får vetorett på brudekakevalgene. 

Hilsen,

Bryllupsgjesten 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar