lørdag 2. april 2011

Den syke hypokonderen

Idag er det lørdag. Og jeg våknet klokken ni. Det er egentlig ikke så rart, tatt i betraktning at jeg la meg halv elleve i går. Og i går var altså, siden i dag er en lørdag, en fredag. Jeg tror ikke jeg har lagt meg så tidlig siden jeg var, jeg vet ikke, liten?

Til mitt forsvar så er jeg syk. Legen sier jeg har halsbetennelse, men det visste jeg egentlig allerede, takket være selvdiagnostisering på google. Jeg elsker selvdiagnostisering på google. På tross av at jeg sånn jevnt over egentlig aldri er syk finner jeg stadig nye ting å søke opp. Det er en hypokondergreie.
Jeg har også bakteriefobi. En slående kombinasjon rett og slett!


På tross av min heftige søking vet jeg fortsatt ikke hvor de fleste indre organene ligger. Takk og lov at jeg kjenner så mange sykepleierstudenter sier jeg bare, hvem vet, kanskje en dag lærer jeg meg hvor milten er? Eller hva den gjør?


Vel, for å være ærlig så er noen av disse sykepleierstudentene fortsatt for opptatte med å mobbe meg for at jeg spurte dem om vi hadde puls på begge sider av halsen.


Jeg er den type person som kan ganske mye, men veldig lite av det er relevant i det daglige liv.


Uansett, den siste uken har jeg egentlig bare vært hjemme og sett på "Scrubs" og "One tree hill" og spist fribol. Nå har jeg spist de opp faktisk.


Vi hadde husfest sist uke da, det var kjempegøy; masse folk, alias, fotballkamp, strømmen som på mystisk vis forsvant under fotballkampen, ligretto, cookies, kake, prating...Good times!


Ok, nå skal jeg ned og spise frokost. Vi skulle visstnok ha fellesfrokost i pysjamasen klokken ti. Det er fint, så blir jeg for en gangs skyld ikke den eneste som tusler rundt i pysjen til klokka to. (Det er en studentgreie. Vel, en "student med ekstremt lite undervisnings"greie.)


Klemmer =)

3 kommentarer:

  1. God bedring, snuppa.Trøst deg med at du ruster opp immunforsvaret ditt ved å bli litt syk av og til.
    - Ser du har fått lengt hår, forresten! Fint!
    Mor.

    SvarSlett
  2. Malene Malene, du er så søt <3 skulle egntlig ha lest på pensum, men måtte bare titte på bloggen din først :P You are awesome!!! Det er ikke kjedelig å bo med deg for å si det sånn...!! Du har ALLTID noe å snakke om!! Du får legge ut det fine bildet av deg når du tar hostesaft og da :P hehe...

    SvarSlett