mandag 25. april 2011

Påsken: en overgjennomsnittlig fin ting!

Hei og god påske!Er jeg den eneste som fortsatt får påskegg? Ikke at jeg bryr meg, påskegg fylt til randen med godteri er seriøst en fantastisk tradisjon jeg mener alle - kanskje med unntak av diabetikere - bør trykke til sitt bryst. Fordi brødrene mine insisterte på at vi skulle få eggene allerede på langfredag har jeg dessverre ikke lenger noe igjen av godteriet...Det som var veldig gøy med påskeggene våre i år, var at for å få dem måtte nevnte brødre følge anvisninger skrevet på lapper (av meg) gjemt rundt i skogen (også av meg. The things I do for fun...). Paul syntes dette var kjempegøy, men Andreas ville egentlig heller sittet inne og redigert filmer på macen sin. Uansett, hver lapp fortalte dem hvor neste lapp befant seg. Etter flere turer opp og ned på et fjell, leting under en trillebår osv fant de til slutt eggene...under dyna mi, på rommet i hytta...så de hadde egentlig ikke trengt å gå ut i det hele tatt...






Vi var i allefall på hyttetur alle helligdagene. Jeg har vel før sagt at jeg syntes hytteturer er kjedelige og at jeg ikke forstår hva som er så fantastisk med å stue seg sammen i et lite hus som er mye mer primitivt enn det du har hjemme. Meeeen, jeg må nesten krype til korset eller noe, for vi hadde det altså veldig koselig!



En ting vi gjorde mye var å gå tur. Nå idag gikk jeg faktisk også tur, med mine kjære venninner Cecilie og Hanne Kristine. I motsetning til meg selv, som bare tror jeg har peiling på medisinske anliggender fordi jeg henger for mye på lommelegen, har faktisk Hanne og Cecilie litt peiling, siden de studerer medisin/sykepleie. Siden Hanne skal bli lege kommer jo altså livet hennes til å bli akkurat som "Grey`s anatomy!" Selv om av en eller annen grunn virker hun ikke sånn ekstremt gira for dette?
Uansett, hun og future nurse Cecilie fant faktisk ut at de skulle gi meg en leksjon i de indre organer, siden jeg som tidligere nevnt vet ingenting. Jeg må si jeg lærte veldig mye nytt, som at lungene er ekstremt store. Og at vi bare har en lever. Og at -


Ehm, ja, jeg tror jeg burde skifte tema. SÅNN NÅ (vil helst at folk ikke skal miste troen på at jeg egentlig er et universalgeni).


Nytt tema: påskens egentlige budskap. Det er lett å miste litt fokus på det. Sånn midt oppi all påskekrimmen og påskeggene fylt med hvit krem. I allefall om du er som meg og ikke er velsignet med konsentrasjonens nådegave... Men, jeg prøver å huske på det. Det jeg tenker da er, "wow, dette er jo bare helt amazing! Jesus døde for meg! Fordi han elsket meg, på tross av mine feil og mangler! På grunn av dette kan jeg komme til himmelelen." Etter å ha tenkt dette blir jeg typisk avledet av en sko eller noe.
Vel, nå skal jeg sove. Kanskje. Uansett, vi sees. En gang. Kanskje neste uke? Kanskje før? Hvem vet?


Klemmer =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar