tirsdag 19. mai 2009

Prokrastinasjon

Jeg burde så sykt øve til eksamen nå, men jeg lider nærmest av omvendt eksamensnerver for tida, jeg tenker at alt kommer til å gå fint, fint, fint. Selv om en liten del av meg er redd for at jeg kommer til å sitte oppe hver eneste natt før hver eksamen, nipuggende på nynorske bøyninger og retorikkens regler.

Sannheten er vel en slags mellomting, og jeg vet jeg kommer til å øve masse etterhvert, jeg må bare ha PRESS på meg. Det er PRESSET og FRYKTEN som driver meg...og jeg er rett og slett ikke redd nok. Ennå.

Hanne og Cathrine påpekte i russeomtalen min at jeg elsker lister, og det har de rett i (de kom også med en PÅSTAND om guttetypen min, men det er en annen sak...). Så, istedenfor å finsortere alle løsarkene jeg har fått utdelt i år, tenkte jeg å lage en liste. Lista er inspirert av alle tingene jeg leser om i blader som liksom er velidg fine og "in", men som jeg personlig ikke syntes ser så bra ut. Som med mine andre motegreier er dette selvsagt en svært subjektiv liste, og ikke en sånn "folk som kler seg med det jeg ikke liker er teite!" greie. Jeg syntes det er sykt bra med mangfolk egentlig, og mange ting liker jeg ikke bare fordi jeg ikke kler dem. Bare føler av og til at det står om masse ting i moteblader som egentlig ikke er så fine, også går folk med de bare fordi de er moderne, ikke fordi de liker dem selv...

Og når vi snakker om klær, i og med at jeg snart er en fattig student OG skal til London i sommer, skal jeg prøve å ikke shoppe noe unødvendig før jeg drar til nevnte Londontur. Dette er selvsagt ganske vanskelig. Det er så mye fint!

Men her er altså lista:

Trender som irriterer meg:

1. Poloskjorter, som er basisplagg og dermed alltid mer eller mindre tidløse. Det er en sånn greie jeg har hatt hele livet mitt, at jeg ikke takler poloskjorter. Vet ikke hvorfor egentlig. Men jeg syntes gutter er fine i de, da.

2. Buksedresser. Hvilket er veldig, veldig in for tida, men, altså, jeg syntes de ser rare ut.


3. Safaristil. Beige er virkelig ikke min farge, og jeg er uansett ikke så keen på å se ut som om jeg er Dr. Livingstone på ekspidisjon, liksom.


4. Mange belter oppå hverandre. Kanskje det ser bra ut i en photshoot, men i det virkelige liv? Eh...nei.

5. Cowboystil. Med mindre du faktisk er cowboy. Og ikke en "jeg er en cowboy i hjertet mitt" cowboy, men en "jeg har en ranch" cowboy. Fashioncowboy stil? No thank you, samme hva det sto i "Elle" (selv om jeg forøvrig liker "Elle" til vanlig.)

6. Flanell. Det er så...sjaskete.

7. Babydolltopper og kjoler. Var en enda større trend før, men da hadde jeg ikke blogg, så må bare utrykke min irritasjon over disse plaggene nå, en irritasjon som går ut på at jeg syntes de ser ut som mammaklær, med mindre man passer veldig på å gå med tights eller noe under (for da kan de se bra ut.)

8. jakker som ser ut som om de er laget av plastikk. Vet ikke åssen stoff de egentlig er av, men man ser dem overalt.

9. kjoler som ikke går inn i livet. Dette går vel egentlig mest på at jeg ikke kler dem, andre kan se veldig bra ut i slike kjoler.

10. badedrakt. Så og si hvert eneste år forkynnes det at badedrakter er veldig, veldig hot. Men hvor mange jenter går faktisk med badedrakt på stranda? Så og si ingen...man vil jo faktisk bli brun på magen også!

Hmm, kanskje jeg bør bli litt mer positiv og skrive mer om det jeg faktisk liker snart? Til da...klemmer fra meg ;)

3 kommentarer:

  1. haha, jeg gikk med cowboyskjorte i dag :) men jeg er enig i mye av det du skriver, og jeg synes listene dine er søte. (det er forresten hanne som skriver)
    malene, du har jobbet så bra med skole i hele år at jeg tror du kan det du må kunne. sånn sirka. men hvis du trenger å pugge, la oss pushe hverandre! jeg trenger virkelig press for å gjøre noe. og kanskje vi kan lese litt norsk sammen i helga?

    SvarSlett
  2. jeg har ikke tenkt å øve i det hele tatt, jeg? (a)

    derimot skal jeg finne kilder som en... person som finner masse kilder. og sørge for å ha med riktig perm. brant meg på det i vår da jeg tok med historienotater til nynorsken. x)

    SvarSlett
  3. Å finne kilder er vel egentlig det lureste, i og med at man kan ha med alle hjelpemidler, der gav du meg en ide`, Ingrid ;)

    men jeg er med på å pushe hverandre til å øve, Hanne. Vi kan tale nynorsk isaman.

    SvarSlett