onsdag 16. september 2015

Oppdatering fra Frøken M

Say whaaat??



Innså plutselig at jeg ikke hadde blogget på to hele uker!!? 

Jeg har det med å bli distrahert, og revet med, gøye ting skjer og skole skjer og halvskrevne innlegg forblir halvskrevne.

Men idag er det søndag og jeg gikk altså inn på bloggen. 

Ikke at dette er en veldig rolig type søndag. Eller, jeg har gått i rosa pysj og rosa morgenkåpe og hengt i senga. Men istedenfor en god roman, har jeg hatt straffeloven ved min side. 



Jeg pleier ikke å lese i helgene, men vi skal ha prosedyre aka "lekerettssak" på tirsdag. 

Liten digresjon her, men jeg lekte faktisk rettsak som barn. Fikk med småsøsknene og bamsene. Haha, det var det som gav mamma og pappa ideen om at jeg burde studere juss. (Noe som forresten fikk meg til å ville studere alt annet enn det...men jeg gikk jo for det til slutt, og det er jeg VELDIG glad for!)

Utenom lesing nå idag, så har helga vært helt fantastisk!! I kirka mi har vi arrangert "Saltkonferansen". Tema var "Side ved side", og gikk ut på hvordan vi alle står sammen i troa.


Det var så bra, for det er så lett å tenke at alle andre får til dette mye bedre enn jeg. 

Men. Det handler jo faktisk ikke om hvor bra og veltalende og kule vi er. Det handler om at Gud er så stor at han kan bruke oss, nettopp i all vår svakhet! For his strength is made PERFECT in our weakness, som det står i 2 kor 12, 9. 

(Syntes poenget kommer så bra frem på engelsk!) 

Ser vi på bibelens menn og kvinner, ser vi og tydelig at Gud liker å bruke vanlige, uperfekte mennesker! Moses stammet, David var utro, Rut var enke og fattig, Peter turte ikke stå for troa ei gang...  

Sånn jeg ser det, er det som skiller disse "bibelheltene" fra de det går mer skeis for, er at førstnevnte lar Guds styrke virke i dem! 

Så! Det er det vi kan gjøre sammen. Side ved side. 

Nå har det forresten blitt onsdag. Apropos det jeg sa i starten med at livet flyr og innlegg ikke blir ferdigskrevne. Hehe. Prosedyren ble ihvertfall gjennomført igår, så nå kan jeg ta meg fri! 

Haha, jeg bare tulla!! Vi tar ikke fri midt i uka på jussen. Noen tar sikkert ikke fri i helga heller, men der setter jeg foten ned altså...man må leve også! 

Dere må alle ha ei flott uke videre, om den er travel eller ikke, gøy eller kjip! M <3 nbsp="" p="">

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar