tirsdag 22. september 2015

It's a boy/girl thing

Er det en ting jeg har undret meg over i årenes løp, så er det det motsatte kjønn. 


Vi er jo ganske like på mange punkt, men samtidig, så er det ting som gjør at vi er EKSTREMT forskjellige og jeg tenker til tider at jeg forstår meg ikke på disse vesenene i det hele tatt.

Haha, de fleste jenter har det vel sånn, men det blir ekstra tydelig for en maks jentete jente som meg.

De fleste andre ting jeg ikke forstår her i verden, som matte, sport, datamaskiner, osv, de liker jeg jo ikke heller.

MEN. Jeg har jo faktisk likt og vært interessert i gutter siden fjerde klasse på barneskolen, da gutten som satt ved siden av meg delte sjokoladen sin med meg, og jeg plutselig innså hvor utrolig søt han var.

(Liten digresjon her, men jeg tror faktisk at å gi sjokolade funker som sjekketriks for de fleste jenter i de fleste aldre...)

Nå for tida er det jo en spesiell gutt jeg er ekstra interessert i, for å si det mildt, he he. Og på mange måter er vi, sånn, den samme personen. Men jeg er jo som sagt jentete og Raymond er guttete, og da er det av og til noen ting som gjør at jeg setter meg ned og klør meg i hodet av UNDRING.

Vel, jeg klør meg ikke rent faktisk i hodet, men, ja, dere skjønner hva jeg mener.

Et eksempel på dette er matpreferanser.

Mine favoritting å spise er typisk suppe, pastasalat, ovnsbakte grønnsaker etc. Rent kjøtt er litt dyrt, så i årene som student har jeg valgt å for det meste droppe det, og heller bruke pengene på klær.

Men. Etter å ha servert Raymond min (etter min mening) kjempegode hjemmelagde tomatsuppe, har jeg lært at menn, de må ha mannamat, som R selv sier. Og det betyr KJØTT.

Haha, jeg kunne nesten laget en blogg for par hvor jenta liker suppe og gutten liker kjøtt. For nå har vi forent det beste fra to verdener, og tomatsuppa har fått kjøttboller, potetsuppa har fått bacon, og salaten har fått skinke.

Vi hadde kylling i den franske løksuppa, men det var visst ikke nok til å gjøre den god.

Det hjelper ikke at jeg sier at fransk løksuppe er en anerkjent matrett de serverer på kjempemange restauranter. Raymond mener fortsatt at løk og buljong ikke er middag. Haha, jeg bare ler jeg.

Når det gjelder rent kjøtt, så er det vanligvis Raymond som lager det til meg og ikke motsatt. Siden jeg som sagt har laget det SVÆRT lite i mitt liv, er jeg skikkelig dårlig til kjøttsteking. Tenk lærklumper med poteter, liksom.

Men idag, dere. Takket være Kiwis helgetilbud. Skal jeg lage skikkelig mannamat til Raymond.

Hallo, jeg er faktisk litt nervøs. Raymond skulle egentlig forklare meg alt jeg skulle gjøre i går, men midt i forklaringa hans ble vi distraherte og begynte å snakke om noe annet.

(Det skjer VELDIG ofte, lol. På det området er vi helt like...)

Jeg får google kjøttsteking i hvert fall!

Og dere må alle ha en god dag, om dere skal spise kjøtt eller fransk løksuppe.

Klemmer =)

1 kommentar: