mandag 3. november 2014

Substans på tur vol. I

Hey peeps :)



Jeg glemmer jo nesten å skrive bibelskolelivet, sånn, midt oppi alle gresskarinnkjøp og sølvkortanskaffelser. He he. Men sånn hvis dere lurer, så har Substans til nå vært veldig, veldig bra. Relasjonen min med Gud er det aller viktigste i livet mitt, og da er det så fint å kunne bruke et år på å lære mer om ham. 

Klassen er også full av masse herlige mennesker, og i helga dro vi (nesten) alle sammen på tur til Stavanger/Sandnes. Vi skulle på misjonskonferansen Agenda:Ut.

For meg startet høydepunktene alt på bussturen. I typisk "Malene-er-gira" stil, var jeg begeistra over alt fra snø på fjelltopper til veldig grønt gress til at vi skulle kjøre FERJE.

Til mitt forsvar, så har vi ikke ferjer på Sørlandet. Eller på Østlandet, som er ca. det eneste andre stedet i Norge mamma og pappa noen gang har tatt meg med til. (De har tatt meg med til Hawaii fem ganger da, den skal de ha...)

På ferjen fikk jeg også ENDELIG innsikt i et av mine store livsmysterier, nemlig hva en SVELEKAKE er for noe. Dette er en av min pastor Øystein Gjerme sine favorittillustrasjoner i prekener, meeen, vi har ikke svelekake på Sørlandet, sååå jeg har aldri helt forstått hva han snakket om.

(Har fått det forklart både av ham og av andre, men det er liksom lettere når man faktisk ser det in real life). 

Anyways, vi ankom til slutt Stavanger aka landet med olje og honning, så det var jo nok et høydepunkt. Gøy å gå rundt i en by jeg har vært lite i.

Etter noen timer var det kick-off i den katolske kirken (!). Interessant å se hvordan vi som har samme Gud kan ha så forskjellige uttrykksmåter. Du putter jo gjerne Gud inn i dine kulturelle og subkulturelle referanserammer, så det sa meg noe om hvordan han er mye større enn dette.

Neste morgen møtte jeg (forholdsvis) fresh og opplagt opp i IMI. Dro på Impuls hvert eneste år i min ungdom, så det vakte utrolig mange gode minner å være tilbake der.

Her fikk jeg girlsa (tror de vil dø når de ser at jeg har kalt dem for det, ha ha lol) med på speilselfie forresten. Vi sov hos Kristine, så resten av klassen hadde ikke kommet ennå.





Nå fulgte en dag med seminarer. Veldig bra å få så mye input på dette feltet, misjon er jo tross alt hensikt nr. 1 i vårt liv som kristne!

Meeen, ja, fem seminarer pluss møte på kvelden er jo slitsomt, da, så tror alle var klare for senga da kvelden kom. For min del var jeg sååå glad for at senga da betød Kristines gjesteseng, og ikke en madrass på en sovesal.

(Føler jeg har gjort mer enn min del på det punktet, for dro ekstremt mye på leir og festivaler i min tidligere nevnte ungdom.)

Lørdag var det seminarer i Klippen Sandnes, aka Kristines hjemby. Dette var også inspirerende og bra. Likte særlig fokus på at misjon handler om at vår kjære far ber oss bli med på hans "familiebedrift", nemlig at mennesker skal bli kjent med ham.

Så, som dere ser, sykt bra helg, med sykt bra gjeng. Gleder meg til imorgen og jeg, hvor vi har vanlig undervisning =)

God natt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar