søndag 11. mai 2014

Birthday Glory


Hallos, hallos.

Siden sist, så har jeg altså gått inn i de voksnes rekker. 

Eller - det er vel det man sier når man konfirmerer seg. Og på torsdag var det ni år siden jeg konfirmerte meg. Så det har ikke akkurat skjedd "siden sist".

Det som derimot har skjedd, siden sist, er at jeg har blitt hele 24 år gammel. Aldri vært SÅ gammel før, logisk nok, så i mitt hode føles det i hvertfall litt mye. Fikk faktisk et snev av alderdomspanikk, natt til den 4. (bursdagen), det må jeg innrømme.

Men. Det er jo egentlig ikke noen grunn til panikk. Tjueårene blir bare gøyere og gøyere, jo lenger jeg kommer uti dem. Dessuten har jeg planer om å bli minst hundre (serr), så har en del år igjen.

(PLUSS at jeg tror på et liv etter døden, så, virkelig, ingen grunn til panikk.)

Utenom den delen hvor du blir eldre, så er jeg altså veldig glad i bursdagen min. Sånn, sannsynligvis noe over gjennomsnittet. He he.

Dette er heldigvis venninnene mine fullt klar over, så de pleier å go the extra mile. 

Min roomie Kristine (de andre var ikke hjemme) starta da dagen med å lage tidenes bursdagsfrokost til meg. Jeg ble så glad! Det var hjemmelagde rundstykker, fersk presskannekaffe, bacon, eggerøre etter Gordon Ramsays oppskrift, og, ikke minst, små skåler med jogurt, bær og granola.


Sykt heldig med de jeg bor med, jeg vet =)

Anyways, etter dette tilbrakte jeg noen fine timer i mitt eget selskap. Sjekka ut gratulasjoner på facebook. Tok en hårkur. Leste ei bok om Nord-Korea.

Oki, sistnevnte er kanskje ikke, sånn, det de fleste ville funnet på å gjøre på bursdagen sin. Er ikke direkte party-stemning der borte, liksom.

Men. Jeg leste den boka hele helga. Så var bare ekstremt inni den. Til de grader at jeg drømte at jeg bodde der, hele natta. Ha ha. Veldig veldig bra bok, da, anbefales.

Senere på dagen skulle Kristine og meg dra ut for å spise.

Da vi gikk til bybanen, oppdaga vi altså at vi hadde tilnærmet identiske antrekk. Nærmere bestemt høye hæler, lang kåpe, og skjerf i halsen. Og retta, halvlangt hår.

Samlet sett, ble effekten veldig sånn "vi-skal-på-karrieremesse". LOL.

(Muligens indirekte påvirkning av tre år på jussen)

Jeg bare "vi må ta et bilde!"

Og Kristine bare "skal du legge det ut?"

Og jeg bare "JA!"

Og hun bare "ehm, nei, tror ikke det gitt..."

Så da tok jeg ikke det. Siden Kristine er god nok i juss, til at jeg ikke tørr å bryte personvernet hennes.

(Pluss at det er den greia med å være snill med vennene sine).

Altså får dere bare se det hele for dere...

Vi møtte i hvertfall Hanne og Hans, og spiste på Sumo - digg! Etterhvert kom Astrid og, endelig tilbake etter hennes evige ferd på den andre siden av jorda. Og jeg fikk pakker, og ja, det var bare veldig hyggelig.


Etterpå dro vi i kirka, hvor vi fikk gleden av å høre en ekstremt bra tale. Den kan høres her, om du for eksempel lurer på hva meninga med livet er.

Etter gudstjenesten fortalte Astrid ALLE at jeg hadde bursdag, lol. Så fikk masse gratulasjoner.

Og, da vi til slutt greide å løsrive oss, dro Astrid, Kristine, Elisabeth, Maria og meg på Fridays. Så det var utrolig koselig!

Så. Som dere ser. Tilværelsen som 24 åring har, til nå, vært lovende.

Forresten har det etter dette skjedd en rekke andre herlige ting, som at jeg har vært på Grunnlovsfest, i bursdag, og, ikke minst, hatt 90-tallsfest.

Så. Virkelig. 24 er en BRA alder. Må nok skrive om de tingene i et nytt innlegg, da. Ellers hadde jeg nok sittet her i HELE dag.

Ha en flott dag videre =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar