torsdag 22. mai 2014

Moro vi har fra morgen til kveld!

Hei, hei fine mennesker =)    

Yess, da tenkte jeg å komme med ukas oppdatering. Fortsatt too busy with life til å skrive oftere. Sorry for eventuelle maleneliksomabstinenser dette måtte frembringe...

Men dere. Nå er jeg her, og jeg skal dele litt om det største som har skjedd siden sist: 17. mai!!!

17. mai kunne vel egentlig og blitt kalt for ekstrovertes drømmedag. Ha ha. Siden jeg er temmelig ekstrovert, er da 17. mai MIN drømmedag.

Jeg mener, alle jeg kjenner er i byen samtidig! Det er jo helt fantastisk! Og det er bare masse gøye arrangementer, og du kan være så glad og gira og begeistra du vil, `cause its our constitution day, baby. 

Ikke en gang det å måtte stå opp klokka syv (bunadspåtaking, hårvask og frokostlaging), kunne ødelegge hurrastemninga som regjerte i mitt hjerte den 17.


Etter dette bildet ble tatt, måtte jeg fortsette nevnte bunadspåtaking. Jeg (tror) jeg gjorde det rett. Tok derimot også på meg øredobber som ikke var tilknytta bunaden. Der har dere Malene den rebelske, ho ho.

Og SÅ kom altså Hanne og Hans på 17. maifrokost.



Må bare si at jeg ELSKER tradisjonen med å ha folk på frokost på 17. mai, FØR du går i toget. La oss bare skvise inn så mye sosial kontakt som overhodet mulig, liksom. (Hørtes litt ironisk ut her, men mener det virkelig!)

Vi hadde en utrolig digg frokost, og gøy å se the Iversens igjen. Etterhvert dro vi til byen, for å se på toget.

Det skjedde jo ikke, da, at vi så toget. Så kanskje en og annen person på en bil, men det var det. Tror vi må campe i sentrum til neste år, for å få gode plasser. (He he, NOT).

Men. Vi var i byen, det var masse gøye folk innenfor rekkevidde, og vi gikk med bunad (nesten) alle mann - så stemninga var uansett på topp.

Hanne, meg og Astrid i bunader fra Vest-Agder
Fin Rogalandsbunad, på fin jente =) 
Neste 17. Mai er dette paret GIFT!!!
De neste timene var fylt av isspising, prating, og hamburgerspising. Så dro vi på åpent hus, hvor det var atter mer prating og spising. Og skjønneste Maria hadde altså fylt bunadsveska med full av GODTERI, siden hun hadde fri fra godteavtalen sin denne dagen.




Etternavnbuddies, what are the odds? 
Selv gira jenter som undertegnede blir litt slitne innimellom, da, særlig når de har stått opp klokka syv. Så var utrolig digg å avslutte kvelden med å være hos Maria og Elisabeth. Jenteprat, og Friendsepisoder, det får man liksom aldri nok av ;)

Og det var da årets nasjonaldag for meg. Utrolig takknemlig både for å bo i et fritt land, og for å ha så mange fine personer i livet mitt.


Snakkes =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar