mandag 5. august 2013

Sweet smell of success


Først og fremst: JEG BESTO TEORIPRØVEN!!!! (insert jentete, ekstremt høyfrekvent hyl...) Nå er jeg både STOLT, glad, og letta!

Hadde faktisk vært litt flaut for meg, dersom jeg hadde strøket. Greit nok om jeg stryker på oppkjøringa, er fullt klar over at praktiske greier aldri har vært min sterkeste side...

Men det teoretiske. Er tross alt der evnene mine ligger. Pugge og forstå, liksom. Evt. BARE pugge (Tror forståelse av fag er litt overvurdert. Fikk 5 i naturfag på videregående, og kan til dags dato INGENTING om, vel, naturfag.)

SÅ. Nå er jeg FORNØYD =) =) =) 

Hvis jeg skal nevne flere personlige bragder (når vi var så godt i gang...), så har Linda, Victoria og meg bakt verdens mest perfekte kanelboller!!! 

Først, så lagde vi en utrolig luftig gjærdeig. Vi var på lan (lol) mens vi bakte den, og hver gang noen kom inn på kjøkkenet fikk vi dem til å kjenne på deigen for å se hvor flott den var. 

(Må være sånn foreldre har det til enhver tid? Hvis du tenker at deigen var "barnet" vårt.) 

Deretter rullet vi - eller mer presist Victoria - ut deigen, og dekket den med kanel, smør og sukker. Kan ikke ta noe creds for denne delen av prosessen, men må si at Victoria gjorde en over gjennomsnittlig god jobb med den. 

OG SÅ, satte vi kanelbollene til steking i ovnen. De var litt små på dette tidspunktet, men de vokste seg snart store og fine. 

Dette kommenterte vi forøvrig omtrent en gang i minuttet. Fornøyde med egen innsats, det var det vi var...

Dessuten ble alle som kom inn på kjøkkenet, sterkt oppfordret til å ta en titt på kanelbollene mens de stekte. 

"Se på dem!" sa vi begeistret. "Har dere sett så fine kanelboller før? De ser ut som om de er fra IKEA!"

Og folk bare "ehm, jo, de er fine"

Da vi - endelig - tok bollene ut av ovnen, smakte de helt utrolig godt også! 


På dette tidspunktet var vi såpass fornøyde med egne prestasjoner, at vi begynte å legge planer for å starte cafe sammen. 

Vi greide ikke å bli enige om hva cafeen skulle hete, da. (Alle ville at cafeenavnet skulle inneholdet deres fornavn.) 

Imorgen starter forresten ferden mot Bergen. Så. Ikke mer kanelbollebaking, eller annen henging, med mine kjære Kristiansandsvenner!

Føler meg utrolig heldig og velsignet som har hatt en så fantastisk fin sommerferie, og som har så mange gode venner i hjembyen min! Og, en utrolig fin familie, som jeg har det veldig gøy med. Sånn, hvis jeg kommer tidlig hjem en kveld sitter vi oppe så lenge og prater at jeg legger meg sent uansett ;) Jeg vil savne dere alle! 

Og så vil jeg savne Pottifar. Kjære pusen. Han ligger her ved siden av meg nå, faktisk. Tror kanskje han har halsbetennelse (!), for han er veldig hes. Så, jeg prøver å overøse ham med omsorg og kjærlighet. Og jeg spilte denne sangen for ham. (Vel, spilte den litt for meg selv og, men uansett...)

Klemmer, og nyt siste del av ferien :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar