fredag 16. august 2013

Norgestur, flytting og manglende internett!

Hallo til dere, ja.

Nei, jeg har ikke glemt at jeg har en blogg. Sånn, etter å ha hatt min mest aktive bloggmåned noensinne...

Det er bare litt vanskelig å oppdatere en nettbasert blogg når man ikke har tilgang til internett. 

Først, så dro jeg til Telemark. Med mamma, pappa, Farmor og lillebror nr. 2, Paul. 
Paul Kristian og meg. Han er ti år yngre, men nå er vi faktisk like høye! Ooog jeg går ikke med pysj, sånn hvis noen lurer. It`s called fashion...Ooog det er ikke noe galt med øynene mine. Var bare litt lyst...

Farmor kommer fra Telemark, så jeg er faktisk 1/4 telemarking. (Dagens fun fact om Malene, lizm.) Foreldrene mine har snakket om å ta oss med til Nigard, som gården farmor vokste opp på heter, siden jeg var liten. Tok bare 23 år før det skjedde...

(Jeg tror de, altså foreldrene mine, var litt for opptatte ved å reise jorda rundt til å kjøre de tre-fire timene det tar å komme seg til Telemark.) 

(Til deres forsvar har vi reist VELDIG mye.) 

Nigard er 400 år gammel, så det var utrolig spennende å se den! Og å høre Farmor fortelle om livet på gården. Tidene har virkelig forandret seg siden 40-tallet! Vi fikk og servert både selvfisket ørret, og selvplukkede multer, av min grandonkel og grandtante, så det var veldig godt. Skikkelig nasjonalromantisk tur, altså. 

Det var jo ikke nett, der, da. Det var faktisk ikke dekning engang. Men. Det var i grunnen litt deilig. 

Så dro vi, utenom Farmor, over fjellet til Bergen. For et vakkert land vi har! Har dessverre ingen bilder, siden minnekortet mitt har knekt.

Og da vi - endelig - ankom Bergen, var det også her både sol og fint vær og vakkert.

Leiligheten, derimot. Ehm. Ja.

Tror både mamma og pappa ble litt sjokkerte i grunnen. Selv om jeg hadde advart dem kjempemasse. 

Vi starta å rydde ut av leiligheten da vi var i Bergen sist måned, skjønner dere, meeeen vi ble ikke ferdige i det hele tatt. Sånn, vi tok ut alle boksene i stua og rydda ut typisk halvparten av hver. Mange av tingene vi rydda ut, visste vi ikke helt hvor vi skulle plassere. Så vi bare la dem typisk på kjøkkenbenken. Eller på spisebordet. Eller på gulvet. 

For å gjøre en potensielt lang beskrivelse kort: den så totalt bomba ut. 

Mamma er ekstremt dreven når det gjelder flytting, da, jeg tror hun og pappa har flytta ca. tjue ganger i løpet av ekteskapet. Så hun greide faktisk å rydde opp hele stua/kjøkkenet på en tre kvarters tid. 

Deretter ble de tre hos meg i Bergen i to dager. De hjalp til med innkjøp av møbler, montering av møbler, kjøpte inn mat til meg....sykt takknemlig jeg er, altså, det må jeg bare si =) Og leiligheten er veldig fin, sånn under kaoset! Den har ikke nett, enda, da...

Og nå er det skole!? Og jeg er fadder, så lesinga blir satt litt på andreplass til nå. Men. Neste uke. Da har jeg en ukelang date. Med kontraktsrett II boka mi. Det er en rev på forsida. Tror det er vår spenstigste skolebok til nå.

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar