onsdag 21. november 2012

Winning London

London, baby. It was marvellous! Og nå kommer endelig en oppdatering...

Folk spør meg hva vi gjorde, og da må jeg vel medgi at det vi gjorde aller mest var å shoppe. Like all the time.

Personlig komfort, væske- og matbehov ble derimot skjøvet noe i bakgrunnen...vi drakk mye kaffe, da, fra Starbucks.

Å drikke svart kaffe igjen nå er jo bare trist. Jeg er tydeligvis fortsatt såpass umoden (eller sukkeravhengig...) at jeg foretrekker kaffe med halvparten skumma melk, samt en dæsj karamell eller sjokolade...

Måltidsmessig var nok toppen da vi dro på Harrods og hadde te (til middag...) So british. Vi hadde små te-"fancies", og scones, og en hel kanne te hver. De spilte rolig musikk, og alt var bare lovely. 

Harrods er jo lovely i seg selv da. Jeg har lyst til å bo der bittelitt. Selv om jeg ikke har råd til å kjøpe noe der, bortsett fra maten og kanskje en pakke servietter.

Primark derimot. Wowewiva. Dette var altså mitt første møte, og jeg må si hele opplevelsen var en vekselvis fantastisk og marerittaktig opplevelse...

Jeg mener, på den ene siden så er det SÅ billig der. Og en hel del av nevnte billige klær er faktisk FINE. Og på grunn av nevnte billighet kan du altså bare ta med deg - innenfor en relativ rimelig grense - så mye du vil og kjøpe det. Sukk.

MEN så har du det faktum at det er så fullt, sånn, over alt. Og dessutten er gjennomsnittalderen på kjøperne omtrent 70 (?), så du må liksom være kjempeforsiktig der du går rundt, så du ikke velter ned hijabkledte bestemødre mens de leter etter en paljettblazer i størrelsen sin. (Det skjedde faktisk.)

De andre butikkene var jo altså litt mindre trange, men de var uansett så store og fulle av fantastiske klær at både Kristine og meg ble en smule overveldet til tider. Vi brukte fem timer på Topshop liksom, men jeg tror det var masse ting vi ikke rakk å se.

Ellers så var vi i Hillsong, og det var veldig bra. Det er fint når du er ute og reiser, å oppsøke andre kristne. Og Hillsong er jo utrolig i seg selv, fyller en teatersal fire ganger hver søndag, liksom.

Dessuten så vi "Phantom of the Opera", som var kjempeflott. Selv om jeg ville ikke ha anbefalt å dradd på musikal rett etter å ha drukket en kanne med te egentlig. Just saying...

OG, oh my gosh, jeg fikk jobbtilbud på gata. Fra Hollister...de pleier visst å rekruttere potensielle ansatte på den måten, lol...SÅ, dersom jeg hadde takket ja, hadde jeg faktisk kunne forblitt i London forever. Shoppa på Topshop hver helg, gått i Hillsong, lært med å snakke britisk.

It would be kind of fun. Mitt alternative liv, liksom.

Men. Selv om det å forlate London og returnere til Bergen, tingsrett, og REGN, var litt kjipt...så er det tross alt dette som er mitt hjem. Og, vel, tingsrett kan faktisk være ganske fint, og det finnes tross alt viktigere ting her i livet enn vær og nærhet til kule klesbutikker.

Jeg skal ikke si gode venner, for det blir for, vel, klisjefylt.

Så dere får heller tenke litt på hva jeg mener selv.

Og så sier jeg, som mine britiske venner, Cheers!

2 kommentarer:

  1. tips til hvor mye en bør spare til en slik tur?

    SvarSlett
  2. Hvertfall 5000? Fly og bosted kan du få ganske billig, så det spørs litt hvor mye du vil shoppe ;)

    SvarSlett