onsdag 7. november 2012

Happy days

Å (nesten) ikke sove noe anbefales vel egentlig når man har hjemmeeksamen. Ikke at søvnløsheten min er spesielt intensjonell, men uansett.

Jeg tror jeg hadde blitt en god småbarnsmor, da, for jeg fungerer (heldigvis) overraskende godt uten søvn. Jeg tror det er overlevelsesinstiktet som kommer frem eller noe sånt.

Pluss at jeg selvsagt får god hjelp fra mitt favoritt-sentralstimulerende stoff, nemlig koffein

Koffein altså. Det er jo nesten et gudsbevis i seg selv.

Heldigvis ser også faktultet mitt til å innse viktigheten av dette stoffet, siden kaffemaskinen allerede er fikset etter brannen sist uke. Men en annen ting som (virkelig!!) ikke anbefales er strø masse kanel oppå cappuccinoen din.

Jeg bare "hm, det kan jo være det er godt, da?" Og kanskje det er det i små mengder, men siden jeg har litt problemer med å begrense meg selv når det gjelder krydring og liknende, så ble det hele en slags "cappuccino med kanelklumper overalt opplevelse".

Dessutten sølte jeg vann på tastaturet på dataen min, og det anbefales heller ikke. Selv om det gikk jo bra, da, jeg bare tørket den under en håndtørker. Jeg gjør det ganske ofte, søler vann på dataen min altså, så jeg har liksom hele rutinen veldig inne.

Forresten så var det Dragefjellet Opp idag, siden det ble avlyst sist uke. Fint å ta en pause fra oppgaveløsningen for å se mine medstudenter løpe opp trappene ikledd diverse kostymer, og, ikke minst, Norges Lover i armene.

Å, jeg må forresten si en ting til om cappuccino, som er at Potifar er en stor fan! Når han ikke tror vi er hjemme hopper han opp på stuebordet og slurper i seg skummet i gjenglemte kaffekopper, liksom. En annen ting er at han liker parmesanost. Siden begge disse tingene er veldig viktige matvarer i mitt hjem passer han virkelig inn i familen!

Tross søvnmangel og hjemmeeksamen er jeg forøvrig in good spirits. Dette har kanskje en liten sammenheng med at jeg har hatt såpass mange innleveringer til nå i studiet at det har sluttet å stresse meg at all.

Pluss at Kristine og meg skal til London på søndag!!!! Det blir SÅ BRA. Jeg gleder meg til å bare....kjøpe ting. Og dra på cafe. Og kjøpe flere ting. Og dra mer på cafe!

Men. Før det må jeg altså finne ut om Storevik Kommune kan annlegge parkeringsannlegg under eiendommen til Peder Ås. Pluss drikke ennå mer kaffe. Og forhåpentligvis sove litt...

Wish me luck ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar