fredag 2. november 2012

Jussen brenner!!

Så, siden sist har jeg vært øyevitne til en brann.Vi snakker drama på Dragefjellet altså.

Det som skjedde var at kaffemaskinen, vel, den ble for varm. Det var strengt tatt ingen synlige flammer, men det kom en masse røyk og vi måtte evakueres.

Foto: BT.no
Det som var litt komisk var at dette skjedde midt under jussens årlige "Dragefjellet Opp." Som er en slags løpekonkurranse hvor det er om å gjøre å løpe fortest opp trappene i nybygget på skolen.

Men det ble jo avlyst, da. Vi måtte stå ute i 25 minutter, og det var faktisk ganske kaldt og kjedelig.

Mens jeg sto der ute, ble jeg minnet på min barndom i USA. Sider amerikanerne har en tendens til å ta litt av når det gjelder health and safety, hadde vi brannøvelser hver eneste måned på barneskolen. Takket være min urealistisk optimistiske natur hadde jeg alltid et håp, hver gang alarmen ringte, om at denne gangen var det en ekte brann.

Jeg vet ikke om dette stiller ti år gamle Malene i et veldig dårlig lys, men at skolen skulle brenne ned var altså en av mine barndomsdrømmer.

Senere på dagen fortsatte forresten de dramatiske omstendighetene, ved at strømmen gikk da vi hadde storgruppe. På dette tidspunktet var det helt mørkt ute, og våre eneste lyskilder var lyset fra datamaskinene.

Jeg vet, hvor skal dette ende, liksom?

Ellers så skriver jeg oppgave i dag. I tingsrett. Som jeg virkelig liker. Det er på en måte litt koselig.

Kan man si at juss er koselig?

Men, det er litt sånn gårder og fjorder og fjell og sjøen. Og man skal altså sette eiendomsgrensene på disse stedene. Vi ser på kart over eiendommer på google earth i timen og sånt. Det ER ganske kos.

(Fagmessig har jeg muligens en litt lav terskel i forhold til hva som er "koselig". Det må sies.)

Jeg har til og med hatt min første drøm om sauer noensinne, og det tror jeg seriøst er inspirert av å ha tenkt så mye på, ehm, gårder og fjorder og fjell og sjøen.

Eller så er det fordi jeg ser på Farmen. Farmen er sykt gøy i år! Selv om jeg nesten aldri får sett det egentlig.

Men. Nå skal jeg ut en tur. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar