torsdag 31. desember 2009

En (nesten) istappes bekjennelser

Så, for ei gangs skyld har vi ei hvit jul og hele byen er sinnsykt vakker og barna er ute og går på ski og julestemninga er liksom mye høyere enn vanlig. Det hele er litt sånn "Winter Wonderland".

...Men hvorfor må det være så himla kaldt??? Idag krøp gradestokken ned til minus 12, og jeg vet det faktisk blir mye kaldere enn det andre steder i landet (deriblant Hamar), men her i Kristiansand blåser det, og det er ved kysten, så det føles mye verre. Ikke for å snakke om det faktum at vi er vant til småregn og fem pluss på denne tida av året.

Og jeg er faktisk en frysen person, det kan alle i klassen min skrive under på, jeg går alltid rundt og hopper eller noe fordi jeg fryser (og fordi jeg mesteparten av tida har utrolig mye energi, men det er en annen sak...). OG jeg tilbrakte et av mine første leveår på Hawaii, og alle vet at det er de første årene av livet som former deg, og da ble jeg liksom forma til å tenke at 25 grader og sol var en perfekt vintertemperatur.

Når det altså er kaldt fra før av og jeg i tillegg er så frysen så burde jeg iallefall kle meg skikkelig, men jeg har i en alder av 19 år fortsatt ikke behersket dette. Jeg tror problemet egentlig ligger i at jeg er "lid for skjønnheten" typen og er mer opptatt av at skoene og kåpa matcher enn at de holder meg varm...

Idag( eller kanskje jeg skal si igår, siden det er over midnatt...), foreksempel, da jeg skulle på nyttårsfestivalen i filla (de har besøk fra Hillsong, hvilket altså bare er helt ekstremt kult, sånn btw!) hadde jeg på meg høye, svarte støveletter, tights, svart boblekåpe (den var varm, men ikke varm nok), grått bomullsksjerf, og kremhvit bomullslue. Å gå ut var FORFERDELIG tortur, det eneste jeg greide å tenke var "jeghaterkuldejeghaterkulde".

Jeg vet at det teknisk sett på en måte kanskje egentlig er mye bedre med snø enn regn...men egentlig hadde det vært litt digg. Varmegrader og allting ;) Eller, aller helst, sol og 25+. Er noen med på å emigrere til Hawaii?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar