søndag 19. juli 2009

London, del 3: the END (or only just the beginning?) Pluss litt om Oslotur

Så, jeg holdt jo altså egentlig på å skrive om Londonturen jeg var på, og, i og med at jeg liker å avslutte det jeg har begynt på (og fordi jeg faktisk vil dele mine opplevelser og shoppingkjøp med omverden. Om omverden interesserer seg, det er vel...en annen sak) skal jeg nå ENDELIG skrive litt om min ALLER siste dag i London. Pluss, du vet, litt om andre ting.

Oki, så, på min aller siste dag i London gikk jeg alene i Picadilly for å gå på Waterstone`s, som er en gigastor bokhandel. Jeg tror ikke jeg har nevnt det her, men jeg er veldig veldig glad i gigastore bokhandler. Etasjer og atter etasjer med alskens bøker = <3. Jeg fant følgende:

Gøy bok. Jente, forlatt av whitetrashy mor, flytter inn hos rik storesøster og svigerbror. Kjekk nabogutt. Lykkelig slutt.


Enda gøyere bok. Jente, får hukommelsestap. Masse kjekke gutter og forviklinger. Seriøst, man får nesten LYST på hukommelsestap av å lese den (bare, du vet, egentlig ikke.)

Og til sist kjøpte jeg: Jane Austen brevpapir!!!



Så fant jeg et sånn lite marked hvor jeg, etter et mislykket forsøk på å prute, likevel gav inn og kjøpte følgende vintagesmykke

(og jeg så at de solgte makne på accessories senere, så yay for det tidsriktige, om noe dyrere, valget!)

Det er noe eget ved det å gå rundt alene, i en av verdens største byer og oppdage ting. Men etter ei stund møtte jeg altså mamma og Silje, og jeg fant det jeg har lett etter i en evighet, nemlig svarte ballerinasko som faktisk er behagelige:


Også kjøpte jeg de to andre bøkene i "Uglies" serien. Nå har jeg lest de to første bøkene, og de er veldig spennende og bra, jeg overrasker stadig meg selv ved hvor godt jeg liker science-fiction (for jeg syntes ikke jeg virker som den type person. Jeg har ikke sett "Star Wars" - bortsett fra litt av en av de mamma tvang meg til å se sammen med lillebroren min da han var yngre og hun mente at det ville være traumatiserende for ham å se den alene - engang!)



Nå har det jo altså gått ei stund siden jeg var i England (og jeg vil så sykt tilbake! Og neste gang vil jeg dra med venner!), jeg har jobbet masse masse masse (derav få innlegg) og dratt på jentetur til Oslo med Victoria og Malin.

Sistenevnte var superkos, selv om vi bodde på et litt tvilsomt herberg som det viste seg lå i Oslos verste hore og narkostrøk! Jeg tror ikke herbergeieren likte oss - vel,egentlig meg - så veldig godt. Da vi kom dit nærmest kokte det på rommet vårt, og det var faktisk ikke så veldig varmt ute ei gang, og meg og nevnte herbergeier hadde følgende samtale:

Jeg: Du er nødt til å gjøre noe, det er kjempevarmt på rommet vårt!
Herbergeieren: (ser på meg som om han syntes jeg er et relativt morsomt, men også noe irriterende element som har fortsyrret kvelden hans)
Jeg: det er altså bare så varmt! (nei, jeg tok ikke hintet. Men det var fordi jeg var IMOT hele hintet. Jeg mente han, som eiertypeperson, hadde et visst ansvar her)
Victoria: (ler)
Herbereieren: vel, det er ingen andre ledige rom. Jeg måtte skru opp varmen for å drepe noen dyr som var der.
Jeg: dyr? Hvilke...dyr?
Herbergeieren: bare noen små dyr....
Jeg: Eh, ok, he he, hvor små? (tenker: mus kan jeg leve med, bare ikke si rotter, bare ikke si rotter!!!) (tenker også: ikke virk redd for "dyrene". Han gjør så sykt dette for å creepe deg ut.)
Victoria: (ler)
Herbergeieren: Bare noen millimeter. De satt i veggen.
Jeg: (puster lettet ut.) Ok, da så.
Victoria: (ler)

Men seriøst, det tok 24-timer før rommet vårt ble kaldt, og det var konstant bråkete utenfor. Men...jeg switcha over til festivalmodus og sov etterhvert veldig bra...

Ellers: vi shoppashoppashoppa. Særlig meg. Vi prøvde veldig høye sko. Vi gikk mange mange tusen skritt (Malins mobil har skritteller). Vi ble kjent med Oslofolk og spiste altfor mye på MacDonalds (det er faktisk ganske dyrt å spise ute hele tida...) Vi gikk på sightseeing. Vi så på Operaen og tok bilder sammen med en vakt utenfor slottet. Vi gikk til Vigelandsparken. Vi så ei dame som jobba lørdag kveld OG søndag ettermiddag, helt alene på kontoret sitt. Vi mista nesten bussen. Jentetur er gøy (=

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar