mandag 15. juni 2009

Fastklemt i eksamensbobla!

Hei kjære bloggleserpersoner,

Nå er det like før. Bare et par timer til, så skal jeg ha muntlig eksamen. I engelsk. I know, jeg burde kanskje lese nå, ikke skrive et blogginnlegg. Men jeg har faktisk lest abnorme mengder de siste dagene. Jeg tror jeg passer til å ha eksamen. Jeg er god til å lese og lese og lese til jeg ikke tror jeg kan lese mer, og så lese litt til.

Selvfølgelig tar jeg litt pauser innimellom også. Jogging er f. eks. en utrolig bra måte å koble ut på. Men seriøst, det er litt rart når man har en sånn kort periode å forberede seg på, det blir som om man lever inni ei boble, og det eneste som betyr noe er a) grunnleggende fysiske behov, som søvn og mat, og b) PENSUM. Sentrale trekk ved opplysningstidas litteraturhistorie, symbolismen bak støvet i "Eveline", tegn på imperialisme i Rudyard Kiplings noveller, modernismens fremmarsj...det er DET livet mitt dreier seg om for tida.

Jeg gleder meg veldig til å komme meg ut av bobla. Dra å bade. Ta meg en bytur. Ha samtaler om venner som dreier seg om andre ting enn hvordan øvinga går. For å si det rett ut: jeg trenger en ferie =)

Jeg kjøpte iallfall en liten gave til meg selv for ei uke eller to siden, som en liten oppmuntring innimellom skriftlig og muntlig, nemlig denne supersøte kjolen fra Oasis:

Kjoler hjelper. Alltid. (selv om jeg nå har seks blå kjoler i skapet mitt! De er i veldig forskjellige blåtoner, da.)

Så må jeg bare ønske alle lykke til med sine eksamener. Vi kommer vel igjennom det. Og hvis ikke...kan man alltids gå opp til jul. Eller hva ;)

1 kommentar: