søndag 2. august 2015

Ikke bare for spesielt interesserte

"Jeg vil flytte til Kristiansand," sier dama som sitter bak meg på flyet. Vi har akkurat landet, og ute er det sol og skyfri himmel. "Vestlandet", fortsetter hun "er for spesielt interesserte." 

Jeg må innrømme at jeg får lignende tanker, når jeg går av flyet og blir møtt av dette: 


Jeg ER veldig glad i Bergen, og i det (lille) jeg ellers har sett av Vestlandet. 

Men etter en sommer i Vestlandets hovedstad, er jeg enig i at vestlandssommer, det er for spesielt interesserte. 

Jeg dater jo en spesielt interessert for tiden, aka en vestlending. Så hvem vet, kanskje smitter det over på meg snart... 

Jeg lærer iallfall en hel del. Som at man på Vestlandet ikke trenger knallblå himmel og 20 grader for å være tilfreds om sommeren. 

Det holder med litt sol som glimter til mellom skyene, og temp på rundt 12 grader. For hvis du tar deg en joggetur, og SÅ setter deg i sola, da kjenner du deg jo varm.  

Selv om jeg er enig i at dette er fint, må jeg si det er deilig å kunne sole seg uten å måtte varme opp kroppen i 40 minutt først. He he. Dette gjorde jeg idag, på hytta til mamma og pappa, og da kjente jeg virkelig at jeg ELSKET livet. 


Elske livet gjorde jeg og da vi etterpå gikk tur på den fine øya hytta er på. Skjærgården på Sørlandet in my heart! 


Sist gang jeg var her, var jeg jo ikke heeelt overbevist om hvor godt jeg likte hyttelivet. Men alt det fine været gjør at jeg liker det mye bedre. 


Håper dere og koser dere, om dere befinner dere sør eller nord, øst eller vest. Alle steder har jo sin egen sjarm! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar