lørdag 22. august 2015

Fra nåden til loven: første jussoppdatering!

Hei kjære gode venner!



Da var Malenes chilleliv (bibelskole, fri hver fredag, ingen eksamen) ferdig, og Malenes stresseliv (4. år på jussen, lesesalen hver dag, MASSE eksamen) begynt. 

Men vet dere hva, jeg tror at også dette blir en god høst! 

For det første, så har jeg en plan: 

1. Komme meg (litt) tidlig på skolen, slik at jeg kan gjøre gøye ting på ettermiddagen 

2. Holde meg nær til Gud og la HAM gi meg sin fred! For "Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus". Fil 4,7. 

Er både hjerte og hode fylt av en fred som er så stor at den overgår ALL FORSTAND, da er det faktisk ikke plass til noe skolestress!! 

3. Ha hyggelige matpauser! Livet må nytes så mye som mulig tenker jeg :) 

Anbefaler disse tipsene til alle studenter, særlig tips nr. 2!! 

For det andre, så blir det en god høst fordi strafferett er et veldig spennende fag!! 




Ha ha, jeg syntes nesten alltid fagene våre er spennende. Og som oftest er folk litt sånn "ja, du lærer om hva som skjer hvis det er mangler i kontraktgjenstanden. Ja, jeg ser jo at det er interessant...." Mens øynene deres lyser av jeg forstår ikke at det er spennende, du går på tidenes kjedeligste studium!! 

Men strafferett er jo noe de fleste mer eller mindre engasjeres av! 

Dessuten har vi jo tidenes vær, og det gjør at jeg alltid føler at jeg har verdens mest fantastiske liv, og bor i verdens mest fantastiske by. 


Håper dere også har en god start på året, om dere starter i noe nytt eller går inn i noe velkjent! Ha en nydelig ettermiddag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar