tirsdag 31. mars 2015

Easter, baby


Hallo, SÅ, jeg prøver liksom å komme på et eller annet veldig vittig fra turen min til Kristiansand idag. Gjerne noe som handler om at jeg kommer i en eller annen flau situasjon pga. lite gjennomtenkt væremåte.

Det er kanskje et tegn på at du har blogga for lenge, når du ØNSKER at pinlige ting skal skje med deg. Alt for bloggmateriale, liksom. Ha ha. Må vel legge til at jeg ikke blir SÅ flau av typisk kleine situasjoner, da.

Det er forresten mulig jeg gjorde en eller annen flause idag, men ikke fikk det med meg. Var ganske trøtt, etter en natt med fire timers søvn. Hvis du trives best med å være opplagt og tilstede på reisen, så vil jeg ikke anbefale å starte pakkinga halv to på natta...

Meeen, nå er det påske, folkens! Håper dere får ei fin uke, om det er fri eller ei. Til de av dere som må lese til eksamen/skrive oppgaver/osv, så må jeg bare si at I FEEL YOUR PAIN. I fjor tilbrakte jeg påska med å lese til eksamen i Rettskilde og metodelære.

Hvis ikke det å lese til eksamen var kjipt nok i seg selv, så var dette et fag som i realiteten dreide seg om EN ENKELT FAGARTIKKEL, skrevet av foreleser.

Altså, det var interessant, men hallo, vet du hvor mye du må gå inn i ting, når viktigste pensum er på ti sider?

Huff og huff, glad den perioden av mitt liv er over!

Selv om jusslivet starter til høsten igjen. Så er jo egentlig ikke over. Lol.

Meeen, ja, jeg tror (faktisk) at det blir bra å studere igjen.

Og nå kom jeg virkelig langt inn i fremtida. Poenget mitt er egentlig at jeg skal dele mine to påskefavoritter, og dette er noe både for de med og de uten fri.

For det første, så har vi påskegodteri!! 

Dette er jo veeeldig politisk ukorrekt, men jeg kjenner jeg har lyst til å slå et slag for godteriet. JA, det er viktig å spise sunt i hverdagen! MEN, det er faktisk også sunt å nyte livet og kose seg. Og da - av og til - kose seg med godteri. Uten dårlig samvittighet!

For man vil jo gjerne spise godteriet uansett, bare ta det med en dose dårlig samvittighet på siden.

Så, min påskeoppfordring er å senke skuldrene, ta frem favorittsnopet, og kjenne at livet er godt.

Min andre favorittting med påske er vel enda mer politisk ukorrekt, for det handler om Jesus!

 De aller fleste historikere - også de som ikke er kristne - er enige om at Jesus var en person som levde for 2000 år siden. Jeg tror at denne personen var Guds sønn, som døde for våre synder, og som stå opp igjen etter tre dager. Dette er noe jeg tror delvis fordi det finnes historiske bevis for det, men mest fordi jeg faktisk erfarer at Jesus virker i livet mitt. Han gir meg kraft, visdom og mening. Å vite at jeg er elsket av ham, er utrolig verdifullt for meg.

Kommer nok til å skrive mer om dette i dagene fremover, så det er bare å følge med, om du er nysgjerrig.

Ha ha, kjenner jeg meg selv rett, kan det godt være det skjer noe kleint med meg snart og. Så de av dere som er mest interessert i det, får og følge med.

Dere må alle ha noen fine dager fremover!

Malene =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar