fredag 13. mars 2015

Don't cry for me Argentina

Hola chickos, 


Jeg dro til Argentina, og så glemte jeg visst at jeg hadde en blogg. Ops.

Argentina ligger ekstremt langt borte,  da, hvis det gjør forglemmelsen mer unnskyldelig. Seriøst, fikk helt sjokk da jeg sjekka ut kartet, dagen før jeg skulle dra. 

(Please si jeg ikke er den ENESTE som ikke visste at Argentina lå helt syd i Sør-Amerika?) 

(Sånn seriøst, visste alle andre det??) 

(Tror jeg må ta grunnskolen om igjen...) 

Vet dere, det føles ikke som om vi er SÅ langt vekke fra Europa. Landet minner om en mer falleferdig versjon av Spania. 




Det er utrolig vakkert her da, tross litt slitasje! 

Og, vi har det virkelig veldig bra. Vi har bodd på en bibelskole i Buenos Aires, og fått både undervisning og sightseeing. 


Innimellom har vi fri, og da prøver vi selvfølgelig å SOLE OSS! Vi kan ikke sole oss i bikini så de andre ser det,  meeeen, vi har funnet et bortgjemt område! Der ligger vi bak et slags tak, så hvis noen kommer kan vi dekke oss til veldig fort. Så da blir vi brune. Hurra hurra! 

Snakka forresten med ei fra skolen her, og hun bare "dere er så HVITE!" 

Og jeg tenker jo at det ikke er en sååå positiv ting, men så fortsetter hun med å si at vi ser ut som filmstjerner. Lol!? 

Så, noen ting, som skjønnhetsidealer, er ulike. Men når folk forteller om troen sin, er det spennende å se hvor likt ting er! Vi hører om møter med en kjærlig og tilgivende Gud, som leder til tilgivelse av mennesker i eget liv. Vi hører om en tilværelse preget av glede og mening, etter at man lærer at Gud har en hensikt med livet. 


går var vi i Olmos fengsel, hvor mellom 1000-1500 fanger samles til egne gudstjenester! Her så vi voldtektsmenn og mordere oppføre seg gjestfritt og eksemplarisk, fordi de i møte med Jesus har blitt forandret på innsiden. 

Femgselsdirektøren sa selv at i forhold til atferd trengte de ikke å tenke på de kristne fangene, de oppførte seg så bra. For meg er dette et sterkt tegn på hvor mye Jesus forvandler oss! 

Nå er vi forresten på Mara del Plata, ved kysten. De siste dagene skal tilbringes på stranda, og jeg gleder meg til det!! 

Håper alle dere i Norge har det fantastisk!

Ha det bra så lenge, klem fra Frk. M 

P.S. Skriver på mobilen, så hvis noe ser rart ut er det derfor ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar