mandag 12. mars 2012

Visste du at...

Visste du at Bergen i snitt har 240 regndager i året?

Bergen har også har et slags underjordisk vannreservoar. Hvis det, mot all formodning, skulle slutte å regne en vakker dag er faren for tørke dermed liten. Så det er jo bra. En mindre ting å bekymre seg for, liksom.

Visste du at...folk som lever i regnfulle omgivelser opplever mer lykke enn mennesker som lever i mer solrike omgivelser? Det er fordi hydrogen stimulerer endorfinproduksjonen i hjernen. 

Visste du at...avsnittet ovenfor var totalt selvoppfunnet og usant? 

Men vet du hva? Det kan godt være det stemmer. Selv om egentlig burde jeg ikke bruke ord som "hydrogen" i en setning, tatt i betraktning at jeg nesten ikke vet hva det er.

Der var forresten sol en dag forrige uke. Det var fint.

Enda finere var at vi hadde besøk av to herlige Kristiandsandschicks, nemlig Hanna og Hanne.

Visste du at... regnvær er den perfekte unnskyldning til å være inne og drikke varme drikker? Du kan for eksempel drikke kakao. ELLER du kan følge mitt eksempel og drikke min (visstnok) supersunne "ingefær og lemongrasste". Du koker nevnte ingredienser i en times ti, siler ut bitene, og drikker.

Det må derimot advares mot at den er ganske sterk. Men det er bra, for da føler du deg enda sunnere. 

Visste du at...det er mamma som har fortalt meg om nevnte drikks nevnte sunnhet. Hvis det derimot viser seg at hun tar feil har jeg drukket en sterk, merkelig smakende drikk til ingen nytte. Så kanskje jeg bare skal la vær å google det og la meg selv tro på at "ingefær og lemongrasste" er supersunt. Hvertfall til jeg har drukket opp denne koppen.

Visste du at...jeg prøver å innbille meg selv at jeg elsker regn. Jeg pleier for eksempel å fokusere på at lufta blir så frisk.

Også har vi selvfølgelig nevnte regnvannsreservoar. Tatt i betraktning hele den global oppvarmingsgreia  kan det jo være at et klimaskifte vil inntreffe snart. Jeg har sett "The Day After Tommorow", og har forstått at slike ting kan skje VELDIG raskt. Det gjelder å sikre seg.

Visste du at...det er meldt regn de neste ti dagene?

Visste du at...en liten del av meg har lyst til å emmigrere til Hawaii?
Visste du at...egentlig er jeg utrolig glad og takknemlig for å bo i Bergen.Og ikke bare fordi vi er sikret mot vannmangel de neste 900 år.

Været er tross alt ikke det viktigste her i livet.

Desutten, jeg tror sola skulle titte frem igjen ei gang etter påske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar