tirsdag 20. mars 2012

Livet på lesesalen

Siden livet mitt tross alt består av omtrent 40 prosent* eksamner, er det kanskje ikke så overraskende at jeg nok en gang befinner meg i denne å så spesielle tilstanden.

Selv om denne gangen har jeg bare hjemmeeksamen. Og vi får ikke karakter, så egentlig er det ikke altfor ille.

MEN, det er faktsik litt ille. Vi har kun hatt tre uker med undervisning i faget vårt, kontraktsrett. Og oppgaven er kjempekomplisert. Seriøst. Den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt har kommet til en (slags) løsning er intensivt kollokviesamarbeid.
Dette er forresten min nåværende lærebok. Designmessig er den absolutt min beste bok til nå. Blåfargen, skriften, mennene som sloss...det hele bidrar til et fresht, stilig utseende. Pluss i boka for å innse at også lærebokforsider kan se fine ut! Dessutten er den bra innholdsmessig.

Jeg er tydeligvis litt rar da, for, på tross av oppgavens nevnte superkompliserthet, er jeg faktisk mer gira enn lei. Men det skyldes muligens kaffen jeg kjøpte i sted. Pluss at jeg tror jeg er genetisk betinget for girahet, takket være pappa.

Ellers så sitter jeg på HF-biblioteket idag. Det er faktisk veldig fint. Bare meg, oppgaven, og en gjeng ukjente, HF-studenter. Pluss ganske mange jusstudenter.

På tross av at jeg sitter her alene greier jeg derimot stadig å distrahere meg selv. For eksempel ved å sjekke facebookprofilen min hvert tjuende minutt. Hver gang jeg får en ny notification blir jeg kjempeglad. Og jeg har MASSE ideer til kule statusoppdateringer. Men jeg har altså valgt å begrense meg litt, siden jeg ikke vil være den personen som kommer med ti statusoppdateringer hver dag. Pluss at jeg tror nevnte oppdateringer er av typen som mest er kule inni hodet mitt.

Et annet distraheringsmoment er forøvrig VINDUET. Seriøst, jeg har aldri hatt så oversikt over hva som har skjedd i et geografisk område før. Idag har for eksempel tre barnehager vært på besøk på lekeplassen utenfor biblioteket. Pluss en jente på tur med en liten hund. Og en jente på tur med en stor hund.

 Det har også foregått noe med noen gravemaskiner, jeg tror kanskje de gjorde veiarbeid? OG på et tidspunkt gikk det forbi en mann som nøs tre ganger. Hver gang kastet han seg framover med hele kroppen.

I sted gikk jeg forresten på en slags pausetypetur til Møhlenpris, siden jeg aldri har vært der før (?). Og jeg bare tenkte "ja, folk har rett, dette er faktisk et ganske trist utseende område av Bergen." Men så innså jeg at det er tilnærmet identisk med mitt eget nabolag, Nygaard. I følge et skilt jeg så på min nærbutikk, Rema 1000, er nabolaget mitt "belastet".

En annen ting jeg tenkte på min pausetypetur var at det dessverre var et dårlig valg å starte å gå med vårjakke. Heldigvis har jeg veldig mye erfaring med å fryse.

Nå må jeg muligens dra hjem snart. Så jeg kan, du vet, spise middag. Og ha sosial kontakt med andre mennesker.

Cheers =) 
  
*jeg greier ikke å få frem "prosentegnet" på tastaturet mitt. Jeg mistenker at dette ikke sier noe spesielt positivt om min generelle intelligens.

2 kommentarer:

  1. Ha, glitrende , kjære datter. Vi klukker og ler av dine herlige betraktninger....Du kan jo alltids bli forfatter på si, når du er ferdig !

    Opphavet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha, så¨bra dere liker det =) Ja, kanskje det er det jeg skal gjøre etter fem år med jusstudier ;)

      Slett