tirsdag 28. februar 2012

En innbilt vinterferie

Så, nå er eksamen over og eksmenssyndromet er borte. Idag later jeg som om jeg har vinterferie. Det er fint. Vet dere, det sto faktisk "vinterferie" denne uka på kalenderen vår på Mi Side. Men det var en smule ironisk, tatt i betraktning at vi har elleve timer med forelesninger å gå gjennom før fredag.

Jeg har også vært ute på reise siden sist. Til Sotra, no less. Det er tross alt viktig å komme seg litt bort etter eksamen, og jeg kan liksom ikke stikke til USA eller Paris hver gang jeg vil ha ferie. Vel, teknisk sett så var det ikke min personlige ide` å dra til Sotra, det var nemlig tur med Salt Bergenskirken der.

Faktisk er det et hett studentsparetips å dra på menighetstur til Sotra istedenfor storbyshopping. Ikke bare er det billigere, du har det også (nesten) like gøy! OG du får nye venner og fine opplevelser med Gud. Du kan også bygge tårn av spagetti og marshmallows.

Men, nå er det tilbake til hverdagen. Bortsett fra at jeg ikke har fått kontraktsrettsboka i posten ennå, og da er det jo litt vanskelig å lese? Synd det gitt...Jeg har faktisk ikke noe valg, jeg MÅ bruke tiden min på andre ting!

Selv om helt seriøst så er jeg faktisk veldig opptatt i dag. Jeg skal nemlig lage fellesmiddag, kylling i satay-saus. Grunnen til at dette tar hele dagen er at jeg har det med å bruke ekstremt lang tid på å lage mat. Vanligvis fordi 1) jeg liker å finne de mest mulig avanserte oppskriftene, for å "utfordre meg selv", og 2) det oppstår ofte uforutsatte hendelser.
Selvpotrett nr. 1 fra kjøkkenet
For eksempel idag. Jeg endte liksom opp med å dra til fire ulike matbutikker, bare for å få tak i alle ingrediensene. Dette vekslet mellom å være min og butikkens skyld.

Uansett, nå holder jeg faktisk på med å lage selve middagen.Vel, kyllingen marinerer seg. Det fine med å marinere ting er at det slipper å gjøre noe. Og, siden marineringen faktisk er en viktig prosess i matlagningen føler du deg produktiv.
Selvpotrett nr. 2 fra kjøkkenet
Og nå må jeg muligens lage ferdig satay-sausen. Og ta ut kyllingene av kjøleskapet. Ingen kan si at denne "vinterferien" ikke har vært produktiv, altså. Jeg tror muligens den skal ta slutt i morgen, da. Eller torsdag...

Klemmer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar