onsdag 10. november 2010

Kulde, kalkuner, og plagsomme høye hæler

Global oppvarming hvaffornoe? Det er seriøst KJEMPEKALDT her for tida. Ok, kanskje ikke Hamar-kaldt, men absolutt "sørlending (som forøvrig tilbrakte formative barndomsår på Hawaii) i Bergen" type kaldt. Og fyringsovnen virker ikke mer, så vi har bare et par panelovner å klamre oss inntil. Seriøst, jeg føler jeg bruker halve eksamenslesetida mi på å snakke med håndtverkere.

Ja, for jeg har faktisk eksamenslesetid nå, det er faktisk litt crazy! Igår fant jeg ut at jeg skulle være en flinkish student og lese på skolen. Bortsett fra at folk drev hele tida å gikk inn og ut, særlig på veldig bråkete, høyhælte sko. Ja, det var første gangen i mitt liv at jeg forbannet høyhælte sko...og jeg gadd ikke dra på lesesalen, jeg mener, folk løper om kapp opp trappene i syvtida, og da var klokken rundt elleve.

Så jeg dro til favorittlesestedet mitt: huset mitt*. Vel, unntatt når jeg må ringe og styre med alle fiksetypemennene.

Ellers, så må jeg nesten skryte bittelitt og si at kalkunen ble KJEMPEGOD. Jeg tror ikke jeg har vært så stolt over en matrett siden jeg lagde chilli con carnen min. Selv om jeg strengt tatt tilbrakte mye av tida med å filme de andre mens de gjorde diverse kalkunaktige ting. Uansett, siden jeg har bestemt meg for å være en gøy type blogger legger jeg tilogmed ut et bilde fra da vi spiste den! (jeg vet jeg også har lovet å legge ut et bilde av håret mitt, men jeg må først ta et fint et.)
Men seriøst, jeg føler denne matlagningsbesettelsen min tar litt overhånd. Jeg mener, jeg tar meg selv i å glede meg til å prøve ut diverse kompliserte matretter. Hallo, for et par år siden syntes jeg matlagning var så kjedelig at jeg ikke gadd å skjære brød engang.
På fredag drar vi til Hamar på fjorårsstreff btw, det blir seriøst helt insane gøy. Og ellers så gjør jeg altså en hel masse ting jeg aldri skriver om, mest fordi jeg ikke er en superbloggertypejente som oppdaterer hele tida.
Klemmer =)

*ok, teknisk sett er det ikke mitt hus. Bortsett fra inni hodet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar