søndag 7. november 2010

DET HAR SKJEDD IGJEN: sikringer, røyk, og kalkuner

Det har vært noen meget dramatiske dager her i Bergen, som bildet av lappen nedenfor, som var hengt opp på dodøra til Cecilie, Anne Marie og meg, virkelig viser:

Vel, den eneste som egentlig holdt på å dø var meg, fordi jeg lo så mye da jeg så lappen....men Kristine og Astrid trodde seriøst at de holdt på å dø, for hele rommet deres luktet røyk. Da de slo av sikringene gikk det vekk, men så, klokka fire på natta, fant ei lita frøken ut at hun skulle på do, og da ville hun ha på lyset! (og nei, det var IKKE meg)...og i og med at våre sikringer er tilknyttet Astrid og Kristine sine førte dette til at røyklukten kom igjen...

Dette skjedde TO netter på rad, og stakkars Kristine og Astrid har måttet klare seg uten hverken strøm eller mye nattesøvn. I tillegg har de hatt de kjempekaldt, siden vinduene måtte stå på vidt gap for å få ut lukta....og når de lukket dem var det fortsatt kaldt, for varmen har ikke virket heller....og vi har alle måttet klart oss med stearinlys på badet...(akkurat det var egentlig ganske sjarmerende, da.)

Nå er iallefall det meste fikset, vi har tilogmed fått det varmt i huset! Og idag er det søndag og vi har bestemt oss for å steke en kalkun. Noe ingen av oss har gjort før i vårt liv. Ja, jeg kjenner kalkunangsten begynner å melde sin ankomst, jeg mener, kalkuner er digre, store fugler, masser av ting kan sikkert gå galt med dem. Masser av ting jeg ikke vet om, siden jeg aldri har laget kalkun før!

Jeg tror jeg må gå og google "kalkun tips" eller noe, så ikke denne dagen skal ende opp med å bli enda mer dramatisk enn torsdag og fredag var... Sees =)

2 kommentarer: