onsdag 22. april 2009

...og russetida er igang!

Hei,

Jeg har vært litt lite aktiv her i det siste, takket være en viss ting kalt skolearbeid. Det har faktisk vært noe hele tida, men nå er jeg over den verste kneika =) men nok om det. Jeg vil ikke at dette skal utvikle seg til å bli en såkalt klageblogg.

Sist fredag tok jeg på meg de herlige og (selvsagt) rød buksene. Russekroa var faktisk gøy (alle klager alltid over at de er så kjipe, hvilket er grunnen til at jeg ikke har dradd på en før), og russebuksa ble vrengt ca. klokka tolv.

Litt bilder fra min russebegynnelse:
russeknute: sitte under pulten en skoletime. Det var gøy, men litt vondt. Timen etter satt jeg og en del andre med fingeren i øret en time. Og det høres jo lett ut, men, altså, man blir skikkelig sliten i hånda, og øret blir så varmt!


russeknute: være i kontakt med ankeret med piratutstyr en skoletime. Ankeret er altså et anker i skolegården. Siden tidenes morgen (eller iallefall siden ei gang på 80-tallet) har rød og blåruss kjempet om å spraye det i sin farge, på mandag var det altså blått. (Idag var det heldigvis rødt igjen!) Å sitte på ankeret var koselig, men kaldt.

Som dere ser er knuter gøye, men også smertefulle og kalde. Jeg er uansett klar for resten av russetida, deriblant Kragerøfestivalen. Jeg har derimot en bekymring: kommer jeg til å greie å gå med samme buksa i EN HEL MÅNED???? (ok, det fikk meg til å høres veldig fjortis ut. Men en måned??? Det er lenge...kom igjen, alle russejenter, det ER lenge.)

Ciao

1 kommentar:

  1. jeg gleder meg allerede til alt jeg skal gå med når jeg slipper russebuksa x]

    SvarSlett