fredag 25. desember 2015

The meaning of Christmas


Du vet når du har hatt masse skole kjempelenge. Og så drar du hjem på ferie og tar på deg tights med nissemønster og glemmer at du har en blogg. Så. Ja. Det var det som skjedde her.

Men, jeg har hatt det veldig fint, som dere sikkert forstår! Kaker er blitt laget og juletre er blitt pyntet. Raymond var og med oss de første dagene, til min store glede.

Forresten vittig å tenke på at jeg var sååå singel på denne tida i fjor. Jeg og Maria skrev til og med en sang om det. Eller, en sang om at vi ikke ble invitert med på parkvelder. Og nå har vi begge kjæreste! Hehe. 

De siste dagene har jeg tenkt på hvordan ønsket om en "perfekt jul" ofte kan kræsje med realitetene. Sammenliknet med andres tilsynelatende superidylliske feiringer på sosiale medier, tror jeg mange kan kjenne på at deres jul ikke er slik man gjerne kunne ønske. 

Og dette er bare så feil! For, det er bare IKKE det jula handler om! Jula handler tvert imot om at Jesus kom ned nettopp i vår uperfekthet. I våre høytider - og hverdager - som kan være fylt av sykdom, familiekrangling, økonomiske problemer, håpløshet og sorg. Han kom ned i dette mørket, og han var et LYS for hvert menneske (Joh. 1, 9). 

Han var et lys for oss, fordi vi gjennom ham igjen kan ha kontakt med Gud! "Men alle som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn" (Joh. 1, 12). Og fordi vi derfor kan oppleve å få fred midt i økonomiske problemer, visdom i konflikter, og helbredelse i sykdom! Midt i både hverdag og høytid! 

Håper dette kan være gode tanker midt i romjula! 

Nå er jeg forresten på vei til Haugesund. Via Gardemoen. Bare elsker å få litt sightseeing på Norges største flyplass...

Ha en god ferie videre, klemmer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar