lørdag 12. desember 2015

Confessions of a partygirl

Haha, jeg ler av overskriften. Og av bildet... Jeg er jo ihvertfall ikke partygirl i tradisjonell forstand, sånn, jeg drikker vann på fest liksom.


Kunne jo ha drukket brus i det minste, men jeg liker det faktisk ikke!

Det jeg derimot liker, er fester og masse folk og kjoler og dansing! De to siste dagene har jeg vært på to julefester. Først med JussNavigatørene, og så med venner. Det var skikkelig koselig! I kveld er det julebord med kirka, så denne helga er episk for å si det mildt. 

Kan forresten være hardt å feste edru style og. For noen år siden bare hoppet jeg opp og ned ekstremt mange ganger på dansegulvet, og jeg kunne seriøst nesten ikke GÅ i flere dager etterpå!! Ikke for å snakke om "sukkerhangoveren" man får etter høyt kakeinntak.

Regner med det er flere enn meg som skal på en del julebord, selskaper osv den neste tida. Jeg fikk derfor en fantastisk tanke om at siden jeg er sånn en partyjente (haha) kunne jeg deler mine partytips med dere:

1. Hvis du vet du blir i mindretall som edru på fest (hvor folk tar med drikke selv):
Ta med deg en gøy drikke. Type iste, milkshake, energidrikk osv. Det blir av en eller annen grunn mindre kleint da. Folk blir også mindre tilbøyelige til å tilby deg drikke hvert andre minutt.

2. Hvis du ikke vet hva du skal ha på deg:
Gutter, ta på dere en dress, men ta for ALL DEL på dere en dress som PASSER!! Interessant nok blir alle gutter i verden sånn, 100 % mer kjekke i dress, men det gjelder altså kun om dressen sitter godt.
(Konfirmasjonsdressen er no go, med mindre du faktisk konfirmerte deg i år!)
Jenter: Hehe, vi jenter kan nok ikke finne et enkelt klesplagg vi alle kler. MEN, har du en venninne som kler samme ting som deg, kan et godt, pengesparende tips være å byttelåne festkjoler! 

3. Hvis du håper å finne den rette:
Tenk godt igjennom valg av wing(wo)man! Din nærmeste venn er kanskje ikke den som får deg til å fremstå mest attraktiv for det motsatte kjønn? Jf. dette innlegget.

Forresten kan også personer som har vært i forhold lenge være dårlige wingpeople, fordi de har glemt alle sosiale koder når det gjelder dating. Du risikerer altså å bli introdusert med type "dette er Marte, hun er tidenes husmor, liker å gå fjelltur, og er SÅ KLAR for kjærligheten!"

Ja, jeg snakker av egen SMERTELIG erfaring. Hehe.

Kanskje det er bedre å bare gå rundt og mingle alene?

4. Hvis du ikke kan danse: 
Velg deg ut noen på dansegulvet som ser ut til å vite hva de driver med, og bare kopier alt de gjør. Ja, det er faktisk så enkelt!

5. Hvis du ikke kan smalltalke: 
Gi et komplimant! Alle elsker komplimanter, så det blir garantert god stemning. Bare ikke gi et, ehm, kleint komplimant. Sånn, selv om du tenker at vedkommende er sykt kjekk og dere hadde fått søte barn sammen, kan du kanskje heller si at du for eksempel syntes han har fint slips.

6. Hvis tips nr. 5 ikke funker:
Gå for det å-så-kjente-og-kjære "jeg må på do"-trikset. Hvis du er jente, får du da og mest sannsynlig noen å snakke med da. Det er tross alt på jentedoen de virkelig gøye samtalene foregår.
(Jeg kan ikke uttale meg om hva som skjer på guttedoene, men har en mistanke om at det er litt mindre koselig der...)

7. Til sist: hvis du er litt...klumsete anlagt (og særlig hvis du også planlegger å gå med høye hæler):
Se deg for hvor du går! Dempet belysning og ledninger fra lydanlegg gjør julebord til et farlig sted for de av oss som sliter med å holde oss stødig oppreist.

Hm. Mulig dette tipset egentlig mest er til meg selv. Hehehe

Oki, det var alt for nå! Håper dere alle får en fantastisk partysesong med disse amazing tipsene.
XO ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar