mandag 23. november 2015

Vinter, hetta og eksamensperiode

Hello ma friends =)

Til alle dere som leser til eksamen i disse dager. Så skal dere få et gratis eksamenssituasjonstips: ved spørsmål om forelesers HJERTESAK nr. 1, er det er god ide å være enig med foreleser i at dette er et kjempespennende og ikke minst veldig tvilsomt område, hvor man kan komme med MASSE drøftelser. Ikke kort slå fast at "dette er egentlig ikke så veldig problematisk".

Siden ingen kom med dette tipset til meg, må jeg nå betale prisen ved å ta opp igjen faget, som altså er pengekravsrett. Jajaja. Det er jo ikke førjulstid uten litt eksamensangst, eller hva?

(Fjerde året har i utgangspunktet ikke neste eksamen før i mars.)

Ellers, så er det plutselig blitt vinter i Bergen! Vi har ikke hatt vinter her på flere år, så jeg er i sjokk over hvor kaldt det er når det er kaldt. Vurderer å bare slutte å forlate leiligheten hver gang jeg er ute, meeen, ja, det ville jo kanskje gått utover en del andre ting, type the social life. 

Har heldigvis min berømmelige pelsjakke. Som har tidenes største hette, og jeg har jo ikke akkurat tidenes største hode, SÅ ser serr evig komisk ut når jeg tar den på. Tenk russisk kvinne på tur til Sibir.


Hetta gir forresten begrenset hørsel og NULL sidesyn. Så da er det jo bra jeg har en så sikkerhetsbevisst person som Raymond til å geleide meg rundt. Hehehe. (Raymond er absolutt veldig ansvarlig, men han er ganske chill på type alt som kan gå galt i trafikken osv. Egentlig generelt alt som kan gå galt.) (Jeg er IKKE chill på alt som kan gå galt i trafikken. Eller på hva som kan gå galt generelt.) (Dere skulle sett oss på biltur. Jeg tror jeg sier "se på VEIEN!" annenhvert minutt.) (Hm. Innser nå at det kanskje for begges del er bra at vi har hverandre...)

Det er jo også snart advent, hallo, hvor fantastisk er ikke det?!!! Syntes jula bare blir gøyere og gøyere for hvert år som går. Så når jeg er typ 50, da kommer det til å ta helt av!

Hallo, nå kom jeg på at den sykeste tingen skjedde med dataen min igår!! Jeg tror kanskje jeg ble utsatt for et hackeangrep!!! 

Det kommer opp en sånn boks, ikke sant, hvor det står noe sånt som "oppdater dette programmet for din egen sikkerhets skyld". Og jeg bare "ehm, nei..." for jeg gidder aldri å oppdatere NOENTING på dataen min.

Men boksen bare dukker opp igjen og igjen og igjen!!

Så til slutt trykker jeg på "oppdater".

Og da skjer altså det sykeste: det kommer masse tastelyder fra tastaturet, uten at jeg beveger på det!!!! 

Jeg trykker på "av" knappen så fort jeg kan, og løper ut av rommet i frykt. Hehe. Hvis det skulle vært snakk om hacking, så var jo ikke akkurat vedkommende inne på rommet med meg, men jeg følte meg ikke helt trygg der inne likevel.

Det skal forresten sies at jeg vet ingenting om dataer, og selv om jeg nå ser for meg at en eller annen 14 år gammel mastermind gikk inn i alle filene mine, så kan det jo være noe helt annet skjedde...

Må også nevne at dataen ikke er heeelt i toppform fra før av. Altså, den funker fint, den bare holder på knekke i to. Skjermen faller liksom helt bakover hvis jeg ikke holder den oppe. Heldigvis har jeg min egen personlige MacGyver, som løser det hele kun ved hjelp av tape og dokumentbeholdere i papp.


Så. Ja. Ser at lydene godt kan skyldes andre ting enn hackeangrep.

Oooog, ja, ser og at det er mulig at alle som er mer datakyndige enn meg som leser dette (ergo de fleste mennesker under 55 år) ler akkurat nå og tenker "kjære deg, det er IKKE sånn hacking foregår."

Oki, vet dere hva, nå tror jeg at jeg gir meg for idag når det gjelder lesing. Dere som snart har eksamen må ha masse masse lykke til, bare vent, en dag skal vi se lyset aka få juleferie!!

Klem fra M =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar