mandag 15. september 2014

#forventmer

Hei mine venner. Og alle dere jeg ikke kjenner, som kom inn på bloggen ved å google "sykepleier".

(Fortsatt det søkeordet som leder flest googlere til bloggen. LOL.)

Håper dere alle har hatt en bra helg. Selv har jeg vært på Saltkonferansen, hvor tema var forvent mer. Og vet dere hva, helga har virkelig overgått mine forventninger.

For eksempel så har jeg laget suppe til 300 mennesker. Og stått oppreist i 18 timer. Jeg har og spilt inn en EP!

Suppa ble laget til cafeen der, for de som måtte lure. Og før det var det min første dag i ny jobb, derav 18 timer med oppreisthet til sammen. LITT slitsomt å være Frk. Randøy da, det må jeg si. Men samtidig, kult å se hvor mye man takler, om man bare må.

Når det gjelder EP-en, så må jeg vel legge til at det er snakk om live-innspilling av lovsang, og at jeg var en del av publikum. MEN, sto faktisk helt fremme, (å stå fremst på konsert er tydeligvis like gøy når jeg er 24, som det var da jeg var 14, lol) og mamma mener at dette sånn ca. kvalifiserer til å ha "spilt inn" en CD.

Så jeg går for den jeg. For, som vennene mine vet, har jeg veldig tiltro til det meste mamma noen gang har sagt til meg.

Spennende opplevelser altså, meeen, tema forvent mer handla jo egentlig om å forvente mer av Gud. Heldigvis fikk jeg oppleve det også, gjennom god forkynnelse og en fantastisk lovsangsfest!

Thomas Åleskjær snakket om hvordan vi, i tillegg til å bli slått av Guds storhet, og må huske på at Gud faktisk ønsker å gjøre store ting gjennom oss. Vi har fått gaver og talenter, og disse ønsker han at vi skal bruke!


Vår egen Øystein Gjerme snakket om å leve et liv i livslang etterfølgelse av Jesus. Ikke miste fokus når livet blir for hektisk, bekymringene for store, og tvilen for rådende. Det er så BRA budskap, dere! Føler jeg sier dette veldig ofte, ha ha, meeen det er jo fordi det er så utrolig SANT: å leve et liv tett på Gud, det er det aller, aller beste du kan gjøre med livet ditt. Jeg sier ikke at det alltid er lett, men det er dette vi alle er skapt til. Likevel, det er lett å bli styrt av livets skiftende faser, og at det som en gang var et sterkt engasjement dør ut.

Så. Det var min helg, og den var digg. Vet at Gud alltid har gode ting i vente, og at jeg derfor kan forvente mer av ham fremover også =)

Og, hvis du er et stakkars armt menneske som bare forvillet deg inn her ved å typisk google sykepleier, og nå lurer litt på om du har havnet inn på bloggen til et menneske som er med i en SEKT. Så kan jeg si at 1) Salt (kirka mi) er ikke en sekt, lol, 2) du kan sjekke ut talene selv her, hvis du er nysgjerrig, og 3) at jeg vanligvis skriver litt mer "forklarende" om hva jeg tror på, så det er bare å følge med videre for mer av the good stuff. Eller ikke. Hvis du faktisk var på leting etter en sykepleier, så ser jeg jo at maleneliksom ikke kan bistå så mye, da jeg faktisk ikke er sykepleier.

Ha en fin kveld videre, vi snakkes =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar