søndag 27. mai 2012

Sommer i hjertet

Gode venninner i Byparken
I realiteten så har jeg altså ikke sommerferie før 15. juni. Og det er vel kanskje realiteten som, når alt kommer til alt, er av avgjørende betydning?

Men. Altså. Denne uka har både været og meg selv vært i seriøst feriemodus. Hvilket kanskje ikke er den mest naturlige kombinasjon til hjemmeeksamen, som jeg også hadde. Men Norge, inkludert BERGEN, er Syden for tida. Å legge seg ned i en park og innbille seg at man har fri er, tatt dette i betraktning, det eneste fornuftige å gjøre.
Maria og meg på Life i Nordnesparken

Parker er forresten mine nye bestevenner. Hvem trenger hage når du har park, liksom. Du opplever og mye mer når du er i parken enn hjemme i din egen hage. For eksempel på fredag, da ble jeg og venninnen min Nora vitne til en eldre manns timelange tai chi-treningsøkt. Ikke at dette var noe jeg hadde spesielt behov for å se, men uansett. En annen ting er at du slipper å klippe plenen i parker.

Ikke at jeg noensinne har klippet en plen i mitt liv. True story.

Andre "leke-at-jeg-har-ferie" ting jeg har gjort er å grille, spise is og dra på sykkeltur. Og grille mer. Sol pluss Bergen er rett og slett en fantastisk kombinasjon. 
Grilling på Nordnes
Selv om jeg må komme med et lite råd til hva dere IKKE bør gjøre i dette været: lage tidkrevende norsk husmannskost. Cecilie og meg brukte seriøst TO TIMER på å lage kjøttkaker i brun saus. Vi kjøpte inn alle ingrediensene mens det fremdeles var kaldt ute, og måtte bruke dem opp før det var sent. Kokvarm leilihet pluss kokvarm mat er ikke det beste liksom.

Det dere BØR gjøre er å leve på smoothie og iskaffe. Og bruke solkrem. Gjerne solfaktor 50. For da kan liksom jeg konkurrere på rettferdig grunnlag når det gjelder brunhet. Jeg har veldig troen på at i år blir året, da. "Året Malene ble brun"-året.
Gode venner <3
Jeg liker at jeg aldri gir opp håpet, tross 21 år med bleke nederlag.

En annen ting jeg anbefaler, er at du ikke forteller meg at du har sommerferie. Sånn hvis du har det i realiteten og ikke bare inni ditt eget hode.

Selv om jeg må si at innbilte sommerferier er ganske fine de og.

Cheers =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar